BlogCikkeinkből


Szerző: Szegedi Fanni

Hová “landolnak” a vevőid? - Landing oldal felépítése a gyakorlatban

Az előző cikkemben megvizsgálhattuk egy kicsit a landing oldalakat designer és szövegíró szemmel is. A landolók elméleti síkján végigszánkázva érintettük a legalapvetőbb szempontokat, amelyeket érdemes figyelemmel kísérni, ha egy igazán hatékony és vevőmágnes oldalról álmodozol. Azonban a tűpontos célok, a szöveges tartalom és vizuális megjelenés harmóniája, valamint a mindezekhez asszisztáló CTA gombok mit sem érnének, ha a landing oldal nem lenne logikusan tagolva, blokkokra osztva. Mindegyik blokknak megvan a maga szerepe, a szöveget és a dizájnt is a szakaszok céljának megfelelően kell kialakítani. E logika mentén haladva természetesen rájöhetünk arra, hogy nincsen titkos recept, az oldal céljától és célcsoportjáról függ az, hogy milyen szakaszokra kell tagolni azt. Vannak azonban olyan elemek, amelyek a kínált terméktől, szolgáltatástól függetlenül nagyot dobhatnak a landoló oldalon. Lássuk, melyek ezek és hogyan érdemes egymásra építeni őket!

A HATÉKONY LANDING OLDAL ARANYSZABÁLYAI

A landing oldal tervezésénél ez az 5 kulcsszó lebegjen a szemed előtt:

  • egyszerűség
  • áttekinthetőség
  • céltudatosság
  • dinamika
  • hitelesség
     

A blokkokat, a szövegezést és a vizuális elemeket is úgy kell egymásra hangolnod, hogy azok minél egyszerűbbek, áttekinthetőbbek, célratörőbbek, dinamikusabbak és hitelesebbek legyenek. A helyes tagolással adhatsz és el is vehetsz a hatékonyságból, az élményből. Éppen ezért nem kell túl sok blokkon gondolkodnod, hiszen minden plusz, felesleges információ elterelheti az olvasó, jelen esetben a potenciális vásárló figyelmét. Az 5 aranyszabályt mantrázva elkerülheted a plusz szakaszokat, az elhanyagolható szövegeket. Csakis a célodra és az arra irányuló cselekvés ösztönzésére tudsz fókuszálni.

 

MOST LÁSSUK MINDEZT A GYAKORLATBAN! - LANDING PAGE BLOKKOK

A headline és a hero image az, amelyet az oldalra látogató görgetés nélkül megpillant: ezek fogadják a landolón, ezek teszik az első benyomást a potenciális ügyfélre. Ezt a blokkot a hajtás feletti résznek is nevezik, az oldal legteteje, az a feladata, hogy felkeltse az érdeklődést, megragadja a figyelmet és görgetésre ösztönözze az olvasót. Ezt egy igazán ütős címsorral, egy ezt kiegészítő alcímmel és egy olyan vizuális elemmel érheted el, amely később meghatározza az egész landing oldal dizájnját.

A következő blokkban, a hajtás alatti részben, a célközönséged nehézségeire, kihívásaira kell fókuszálnod. Ebben a szakaszban jelennek meg a miértek, itt vezeted rá a látogatót arra, hogy felismerje, ez az oldal valóban neki szól. Itt még ne kínálj megoldást, a storytelling segítségével, egy pár sorban, akár egy példán keresztül is prezentálhatod az aktuális problémát. Minél életszerűbb szituációt írsz le, annál nagyobb az esélye annak, hogy célba is ér.

Ha a landing oldalra látogató tovább görgetett, valószínűleg magára ismert az előző blokkban, sikeresen felkeltetted az érdeklődését. A következő szakaszban már rátérhetsz a tárgyra: az általad kínált megoldásra. Érthetően, egyszerűen és meggyőzően kell ismertetned a kínálatodat, prezentáld, hogy miért és hogyan lesz jobb az élete a potenciális ügyfelednek azzal, hogy rákattint a CTA gombra és kitölti az űrlapot.

 

Bizalmi elemek - Social proof és referencia

Adj okot a bizalomra, adj okot arra, hogy a vásárló elhiggye, amit írsz! A bizalom felépítése az online marketing egyik legnehezebb összetevője, éppen ezért kiemelt fókuszban kell lennie.

Az 5 aranyszabály közül a hitelesség pontot egyszerűen teljesítheted social proof és/vagy referencia blokkokkal. Ezt a blokkot általában a tartalmi szakaszok és az űrlap között helyezzük el, mintegy megerősítésként, alátámasztásként szolgál a felette elhangzottakra és egyenesen az űrlaphoz irányíthat. A korábbi vásárlók, ügyfelek visszajelzéseivel, korábbi munkáiddal ráerősíthetsz a látogatóban arra, hogy neki is érdemes az általad kínált dolgot beszereznie. Ezek olyan releváns bizalmi elemek, amelyeket kár lenne kihagyni a landing oldaladból.

 

Minden út az űrlaphoz vezet

A legtöbb landolónak van valamilyen adatgyűjtési célja, itt a vásárló adatait, a hírlevélre feliratkozó adatait, esetleg egy érdeklődő kérdéseit hivatott begyűjteni. A landingen elhelyezett összes CTA gomb ide vezeti a látogatót, szinte elkerülhetetlen, hogy ne találkozzon az űrlappal. A kialakítását tekintve nincs egy általánosan elfogadott megoldás: a lényeg, hogy a célodnak megfeleljen. Ezen a ponton a látogató már mindent tud a problémájáról, az általad kínált megoldásról és rólad, már csak egy utolsó lökés kell ahhoz, hogy az űrlapod azonnali kitöltésére csábítsd. Az űrlap tetején lévő végső, mindent eldöntő mondat és egy ütős CTA a kulcs. A lényeg, hogy megválaszolja az olvasó utolsó kérdését: “Miért töltsem ki az űrlapot MOST és miért ne keresgéljek tovább?”

 

Összegezve

Fontos, hogy a fent említett blokkok csak alapként szolgálnak, az általad kínált ajánlat függvényében kell elgondolkodnod a további szakaszok kialakításáról. A logikai felépítés, a szövegezés és a látvány együttesen éri majd el a hatását. Mondhatjuk, hogy a headline elolvasásától a landing oldalon végiggörgetve egy katarzist él át a potenciális ügyfél, mely fokozatos, az egymásra épülő elemek mind elvezetik majd a az érzés feloldásához: az űrlap kitöltéséhez vagy a vásárláshoz. A hatékony landing oldal receptje magas felhasználói élményből, egy nagy adag logikából, szemsimogató dizájnelemekből, ellenállhatatlan szövegből és izgalmas CTA-kból áll - a többi már csak rajtad és a kínált megoldásodon múlik.


Lépkedj feljebb a ranglétrán és robbanj be a piacra vevőcsalogató landing oldalakkal! Ha egy profi kreatív és szövegíró csapat segít neked a landing oldalak megtervezésében és kialakításában, garantáltan nálad landolnak majd a potenciális ügyfeleid. Keress minket bizalommal!

 

Szegedi Fanni
SOCIAL MEDIA MANAGER&DESIGNER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink