BlogCikkeinkből


Szerző: Bódis Orsolya

Válság? Hogyan kezeljük jól a helyzetet?

Készülni kell-e a válságra? Milyen mértékű lesz? Nem tudjuk... azonban mi a Netmarketingnél mindig azt valljuk, hogy jobb a dolgok elébe menni és felkészülni mindenre, így nem érhet minket nagy meglepetés.

Két és fél évvel ezelőtt a COVID állította nehéz helyzetbe a vállalkozásokat és az embereket. Most újra szembesülnünk kell egy teljesen más szituációval, egy gazdasági válság ajtaján kopogtatunk. Tervezünk, gondolkodunk, számolunk, latolgatjuk az esélyeinket. De hogyan is készüljünk fel egy esetleges válságra a mi szféránkban?

 

1. Zárjuk ki a pánikot, tervezzünk újra!

Szorongva, félelmekkel tele nem születnek jó ötletek, így mindenek előtt érdemes lehiggadni. Ahhoz, hogy tisztán lássunk, áramoljanak az ötletek tiszta fejre van szükségünk. Érdemes többféle forgatókönyvet készíteni, felkészülni minden eshetőségre, de nem szabad csak a negatív lehetőségeket számba venni! Valamelyest változtatnunk kell majd az ügyfélkommunikáción is, hiszen feléjük is nyugalmat kell sugároznunk.

 

2. Hatékonyságnövelés

Ahhoz, hogy költségeket csökkentsünk és hatékonyabbak legyünk, nem kell azonnal radikális döntéseket meghoznunk. Az első, hogy érdemes felülvizsgálnunk minden munkafolyamatot. A weboldalak esetében érdemes megnéznünk, hogy elég jó-e a weboldalunk, nem túl magas-e a kosárelhagyási rátánk, kihasználjuk-e az összes marketing eszközt, amire lehetőségünk van?

Vizsgáljuk felül a költéseinket, nézzük meg, hogy vannak-e olyan folyamatok, amelyeket tudunk automatizálni?

 

3. Kommunikáljunk nyíltan

Az ügyfeleinkkel, a kollégáinkkal. Kérdezzük meg tőlük is, hogy hogy látják a helyzetet, hogy érzik magukat. Ezzel nem csupán a kapcsolatokat tudjuk mélyíteni, a bizalom is épül, illetve egymást segítve újabb perspektívákban láthatjuk az adott helyzetet.

 

4. Irány előre!

A Netmarketingnél mindig azt tartottuk szem előtt, hogy előre kell tekinteni, proaktívnak kell lenni. Sokan sajnos a marketing tevékenységek költségének csökkentésével kezdik, ami óriási hiba, hiszen az adott vállalkozás így vágja el magát a világtól, egyre kevesebben fogják megtalálni, így elesik a fő bevételi forrásától.

Érdemes figyelni és elemezni a konkurenciákat is, hogy lásd ki, merre halad. Érdemes ilyen esetekben specifikusan fejleszteni a termékeinket, szolgáltatásainkat, felmérni azt, hogy az ügyfeleinknek mire lehet szüksége.

 

5. Legyünk türelmesek és megértőek!

Értenünk és éreznünk kell, hogy ez a helyzet senkinek sem jó. Szorongó, idegeskedő, frusztrált emberek fognak körülvenni mindenkit, így nem egyszerű türelmesnek lenni. Mindenkit kellemetlenül érintenek a szerződésbontások, az elégedetlen ügyfelekből is több lesz, azonban tudnunk kell, hogy ez nem minden esetben ellenünk vagy a szolgáltatásunk ellen irányul. Kezeljük ezeket a helyzeteket empatikusan!

 

Egy válságnak többnyire csak vesztesei vannak, de ha jól kezeljük a helyzetet kijöhetünk belőle egészen kedvezően, de biztosan lesznek olyanok is, akik jól járnak. Kitartást, tiszta gondolatokat és pánikmentes napokat kívánunk minden kedves ügyfelünknek és partnerünknek!

 

Bódis Orsolya

SOCIAL & CREATIVE TEAM LEADER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink