BlogCikkeinkből


Szerző: Szegedi Fanni

Színek pszichológiája az online marketingben

ÍGY HASS A VEVŐIDRE!

A színek, színkombinációk nem csak a dizájnos és tetszetős megjelenésben fontosak, marketing szempontból is kulcsszerepet töltenek be. Az arculat kialakításában, a brandépítésben, a kampányok, hirdetések és az eladás ösztönzésében is rendkívüli a jelentőségük.4

Tulajdonképpen a színekkel meghatározhatod, hogy az emberek milyen érzelmeket, gondolatokat társítsanak a márkádhoz. Ahhoz, hogy a legpozitívabb képet alakítsd ki a vevőidben és a legbelsőbb zsigereikre hass, figyelned kell a megfelelő színhasználatra.

Na de mégis hogyan hatnak a különböző színek a vásárlókra és miért fontos már a legelején, a vállalkozás indulásakor ezzel tisztában lenni?

A vizuális marketing alapköve

A vizuális marketing fontosságáról már esett szó egy korábbi cikkemben. Megkerülhetetlen téma ezen a területen a színek pszichológiája is, hiszen elengedhetetlen, hogy a képi megjelenítéskor a megfelelő színeket használd, hogy maximálisan célba érjen az üzeneted.

Már a vállalkozás felépítésének első mozzanatainál, a logó kiválasztásánál, a webshop vagy weboldal készítésénél, tehát a márkád alap arculati csomagjának összeállításakor figyelned kell erre a tényezőre. A social media oldalak menedzselése közben pedig tartanod kell magad a választott árnyalatokhoz. Így a későbbiekben a megfelelő szín kiválasztásával a vásárlók könnyen beazonosíthatják a márkádat, márkahűség alakulhat ki, a jellegzetes színekhez tudják majd kötni követőid a vállalkozásodat.

Találd szíven a célcsoportod!

De hogyan érik el a fent említett márka-vásárló kapcsolatot “csak” a színek? A titok: egyenesen az érzelmekre hatnak, érzelmeket, asszociációkat idéznek elő. A vásárlások pedig hatalmas százalékban érzelmek hatására történnek. A tudatos színhasználat tehát már magában elég ahhoz, hogy befolyásold a potenciális vevőid döntését.

Az ilyen vizuális ingerekkel vásárlásra ösztönözheted az oldal látogatóit, ráadásul nemcsak a vásárlók bevonzásában, hanem a kevésbé érdeklődők figyelmének felkeltésében is segítenek. Erre a tényezőre építkezve könnyen növelheted az oldalad forgalmád és a bevételed. Sajnos ellenkező hatást is elérhetsz, ha nem veszed figyelembe a következő pontokat a szín kiválasztásakor.

 

MILYEN SZÍNT VÁLASSZ A MÁRKÁDHOZ?

A jól megtervezett és kialakított vizuális hatás nem csak a bevonzásban, a figyelem felkeltésében és a beazonosíthatóságban segít: harmóniát, egyensúlyt teremt az oldalaid között. Mivel minden platformon a választott szín fog dominálni, a lehető legjobban kell választanod.

Mi a márkád személyisége?

Először is gondold át, hogy mi az amit közvetíteni szeretnél, milyen érzéseket, hangulatot szeretnél kiváltani a vásárlókból. Gondoljunk csak a gyorséttermek, vagy az akciók leggyakoribb színére, a piros-narancs-sárga kombinációkra. Az impulzív vásárlókra céloznak, őket szeretnék megszólítani, így erős, figyelemfelkeltő, valósággal “cselekvésre sürgető” színeket használnak. Az arany-fekete párosítás exkluzivitást, luxus érzetet kelt, gyakran használják prémium, magasabb szintű termékek forgalmazásánál. A zöld pedig klasszikusan az egészség, természet szimbolizálásaként kerül előtérbe, a szabadsággal, az életmóddal kerül összefüggésbe. A saját területedre jellemző szín kiválasztásával könnyen összekapcsolhatod vállalkozásod az egész iparággal, ugyanakkor más árnyalatokkal kitűnhetsz a tömegből. Általános szabály tehát nincs, abszolút termék/szolgáltatás, ágazat és kommunikáció függő, hogy mely szín lesz az, ami teljesen jól harmonizál majd a márkád értékeivel.

Gondolj a célközönségedre!

A célközönséged már többet segíthet a színpszichológia megfelelő alkalmazásában. Az ideális vásárlód, a “Buyer Personád” felelevenítésével már sokkal közelebb kerülhetsz a márkád színéhez. Például, ha egy energikus, életvidám, felszabadult személy jut rögtön eszedbe, a szenvedélyt és optimizmust sugárzó árnyalatok, tehát a piros, sárga árnyalatai jöhetnek szóba.

Ha horgász webshopról van szó, a kék vagy zöld szín felvetése megkerülhetetlen. Egy fatelep vagy tetőfedő anyagokat forgalmazó cég esetében pedig remek választás lehet a barna vagy a zöld árnyalatok egyike. Így a színválasztás is az eladott terméken/szolgáltatáson és a potenciális vevőkön múlik!

 

Összegezve

 

A fenti ikonikus cégekhez nem csak színeket, érzéseket és hangulatokat is társítunk, már a színárnyalat és a logó megpillantásának pillanatában. A megfelelő színhasználattal hihetetlenül jól beazonosíthatóvá váltak a vásárlóik, ügyfeleik számára. 

Idézd fel a fenti logók és cégek által keltett hangulatokat és gondold át, mivel tudnál azonosulni, mivel tudnád legjobban jellemezni a saját vállalkozásodat! A területedhez, a kínált termékedhez vagy szolgáltatásodhoz, valamint a célcsoportodhoz mérten választott színek tudatos használatával növelheted a forgalmad és visszatérő vásárlókat is szerezhetsz. A különböző színek kombinálásával pedig új hatásokat érhetsz el, érdemes kísérletezni a vizuális marketing lehetőségeivel!

 

Szegedi Fanni
social media manager/designer

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink