BlogCikkeinkből


Szerző: Szegedi Fanni

A vizualitás fontossága az online marketingben

A vizuális tartalmak fontossága és térhódítása megkérdőjelezhetetlen. Gondolj csak bele: az az ingersokk és tartalomáradat, ami nap mint nap ér bennünket, hihetetlenül megemelte az ingerküszöbünket. Éppen ezért a hirdetésednek vagy akár social media posztodnak nagyon ütősnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy a potenciális vásárlók megálljanak a telefonuk görgetése közben és eljusson hozzájuk az üzeneted. Ekkor jönnek a képbe a vizuális marketing elemei, melyek elengedhetetlenek a brandépítés szempontjából és egyenes utat képeznek az átütő sikerhez.

 

Mindent a szemnek!

Ahogy említettem az ingerküszöbünk a plafont érinti, rohanó világunkban már nem egyszerű a figyelem felkeltése. Még nehezebb a figyelem megtartása! Az emberek figyelme kevesebb mint 3 másodperc után terelődik el, kevesebb mint 3 másodperc alatt görgetnek át a Te hirdetéseden/posztodon, ha nem nyered meg őket. Ennyi időd van tehát lenyűgözni őket! Ebbe a pár másodpercbe kell belesűrítened azokat az ingerszavakat, melyek hatására a látogató tovább olvassa az adott szöveget, tovább nézi a képedet/videódat. Na de melyiket válaszd? A szövegre vagy a képi megjelenésre helyezd a hangsúlyt?

Agyunk 60%-kal gyorsabban dolgozza fel a vizuális tartalmat, ezáltal sokkal gyorsabban és könnyebben fogyasztható, hihetetlenül erőteljes kommunikációs eszköz. Ráadásul a vizualitás szinte beszippantja a közönséget, sokkal tovább él az emlékezetükben egy jól összeállított grafikai anyag, mint egy szöveges tartalom. Ez az oka annak, hogy a vizuális tartalom az egyik legfontosabb marketing eszköz. Természetesen a tartalommarketing és a vizuális marketing egymás kiegészítői, kéz a kézben járnak: a szövegnek és képnek is erősnek kell lennie!

 

Tedd ellenállhatatlanná a márkádat vizuális tartalmakkal!

Brandépítésnél is rendkívül fontos funkciójuk van a vizuális tartalmaknak, hiszen megszüntetik a nyelvi korlátokat, mindenki érti őket. Bármennyire is elcsépelt mondás, de az “egy kép többet mond ezer szónál” hatványozottan igaz az online marketing területére és márkaépítés szempontjából!

A vizuális elemeid, grafikáid, képid üzenete szinte szíven találhatja a közönségedet. Ez az érzelmi alapon történő megszólítás nem csak a figyelem fenntartásában, a pontos célzásnál és a célközönséged bővítésénél is hatalmas jelentőséggel bír.

Fontos, hogy a közönséged egy-egy szimbólum, szín vagy kompozíció láttán rögtön rád gondoljon! Ebben szintén segít a képi megjelenés: tudatos színhasználattal, jól beazonosítható dizájnnal egy saját vizuális stílust teremthetsz, amivel kitűnhetsz a tömegből. Érdemes nem csak képekben gondolkodnod, a megfelelő mozgóképek, videók használata egyedivé tehet, még nagyobb eredményekhez vezethet.

A szöveges tartalommal és a hozzá társított képi anyaggal komplex arculatot és marketing kommunikációt hozhatsz létre, amely nélkülözhetetlen a márkád sikeréhez!

 

Tűpontos célzás vizuális marketinggel

Nem utolsó sorban a célközönséged kialakításában, megtartásában és bővítésében is nélkülözhetetlen a vizualitás. Az érzelmekre hatás nem ismeretlen a szöveges tartalmaknál sem, de képekkel, grafikákkal még erőteljesebben átadhatod az üzeneted! A képi megjelenítés a legbelsőbb zsigerekre hat, erősen meg tudod ragadni a célközönséged fájdalompontját, intenzív érzelmekkel vásálásra ösztönzöd őket. Ezzel a módszerrel egy stabil követőtábort alakíthatsz ki és visszatérő vásárlókra is szert tehetsz.

 

Ahhoz, hogy új lendületet adhass üzletednek, márkahűséget érj el és jobb eredményeket érj el, igényes, egyedi, változatos és ütős vizuális megjelenésre lesz szükséged. Használd ki a vizuális marketingben rejlő lehetőségeket, érdemes időt és pénzt fektetni bele!

 

Szegedi Fanni
social media manager/designer

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink