BlogCikkeinkből


Szerző: Kis-Hugyecz Nikolett

Ne veszítsd el a látogatóidat! Használd ezt a 4 fogást a weboldalad hatékonyabbá tételéhez

A weboldalak fontos eszközök a vállalkozások számára, amelyek segítenek kapcsolatot teremteni a potenciális ügyfelekkel, növelik a láthatóságot és az értékesítést. Azonban egy sikeres weboldalhoz szükséges egy hatékony webszöveg is. De mit jelent az, hogy hatékony webszöveg? Hogyan lehet megírni egy olyan szöveget, amely valóban megragadja az olvasó figyelmét?

 

1. Alkalmazd az AIDA modellt!

Az AIDA modell, amely az Awareness (felismerés), Interest (érdeklődés), Desire (vágy) és Action (cselekvés) rövidítése, egy hatékony marketing- és reklámstratégia, amelyet a webszövegírásban is sikeresen lehet alkalmazni.

Az Awareness szakaszban a cél az, hogy felhívjuk a látogatók figyelmét a problémára vagy szükségletekre, amelyekre a termékünk vagy szolgáltatásunk választ adhat. Ebben a szakaszban fontos, hogy a szöveg legyen figyelemfelkeltő és könnyen olvasható.

Az Interest szakaszban a cél az, hogy a látogató érdeklődni kezdjen a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ez a szakasz lehetőséget ad arra, hogy a látogatók megtudják, hogyan segíthet nekik a termékünk vagy szolgáltatásunk. Ebben a szakaszban fontos, hogy a szöveg konkrét előnyöket mutasson be, amelyek érdekesek és hasznosak lehetnek a látogatók számára.

A Desire szakaszban a cél az, hogy a látogatókban erős vágyat ébresszünk a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ebben a szakaszban a szövegnek olyan érveket kell felmutatnia, amelyek meggyőzik a látogatókat, hogy a termékünk vagy szolgáltatásunk nélkül nem tudnának élni.

Az Action szakaszban a cél az, hogy a látogatók cselekedjenek, és vásároljanak vagy regisztráljanak a weboldalunkon. Ebben a szakaszban a szövegnek konkrét és világos utasításokat kell tartalmaznia, amelyek segítenek a látogatóknak a vásárlás vagy regisztráció folyamatában.

Az AIDA modell alkalmazása a webszövegírásban segíthet abban, hogy hatékonyabb és eredményesebb szövegeket írjunk, amelyekkel jobban el tudjuk érni a célunkat, legyen az vásárlás, regisztráció vagy más cselekvés.

 

2. NE a Google-nek írj!

Az elsődleges szempont a hatékony webszövegírásban mindig a célcsoport igényeinek és preferenciáinak megfelelő tartalom készítése kell legyen, és nem a Google keresőmotorjának való megfelelés. A tartalom a legfontosabb, hiszen csak így lehet valóban keresőbarát a szövegünk. Azonban a minőség létrehozása nem csak a kreativitáson és az íráskészségen múlik. Fontos előzetes kutatómunkát végezni, különösen a kulcsszavakat illetően, mivel ezekből az információkból kiemelkedően fontos ismereteket tudhatunk meg a célcsoportunkról.

 

Az AIDA és a FÉVA modellek kiváló példái annak, hogy milyen fontos a célcsoport nyelvezetének és kommunikációs preferenciáinak megértése. Például egy kulcsszókutató/tervező eszközzel megállapíthatjuk, hogy a felhasználók általában milyen kifejezést használnak a kereséseik során, így a szövegünkben célszerű ennek megfelelően alkalmazkodni. Ha az ilyen kulcsszavakat megfelelően beépítjük a szövegünkbe, akkor már sokkal közelebb vagyunk ahhoz, hogy az adott témában a célcsoport igényeinek megfelelő tartalmat adjunk.

 

3. Kérdés - válasz

Az egyik legfontosabb célja minden weboldalnak, hogy választ adjon a legfontosabb kérdésekre, amelyek a látogatókban felmerülnek. Azonban, hogy mely tartalmi elemeket kell biztosítani, az változó lehet. Az alábbi 3 pont nélkülözhetetlennek mondható:

Ki vagyok én és mi a weboldalam célja?

Lényeges, hogy a látogatók gyorsan megértsék, kik vagyunk és mit kínálunk. A branding és az értékajánlat fontosak ahhoz, hogy felhívjuk a látogatók figyelmét, és meggyőzzük őket, hogy miért érdemes minket választaniuk.

Mit kínálok a weboldal látogatóknak?

Fontos, hogy a látogatók gyorsan megtalálják azt, amit keresnek. Hidd el, senki nem fogja elejétől a végégi elolvasni az oldal minden egyes tartalmát. Sőt, valójában hőtérkép segítségével látható, hogy az esetek többségében a látogatók csak gyorsan végig pásztázzak az oldalt és így próbálják kiszűrni a számukra lényeges infókat.

Az online tartalmak olvasásának bizonyított alakja az úgynevezett F-minta. Ennek során a felhasználók először vízszintesen átfutják az oldal felső részét, majd függőlegesen haladnak végig a bal oldali sávon, hogy megtalálják a kiemelt pontokat, majd ismét vízszintesen olvasnak, de ezúttal már kisebb területet fednek le. Törekedj tehát arra, hogy a fontos információk ezeken a területeken helyezkedjenek el, így biztosan nem kerülik el a látogatók figyelmét.

Mit szeretném, hogy a látogatók tegyenek?

Fontos, hogy konkrétan megfogalmazzuk, mit szeretnénk, hogy a látogatók tegyenek az oldalon: legyen az a vásárlás, kapcsolatfelvétel vagy bármilyen más cselekvés, amely elengedhetetlen az üzletünk számára.

Ha figyelünk ezekre a pontokra, és hatékony webszövegeket írunk, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy az oldalunk hatékonyan működjön, és eredményeket hozzon.

 

4. Hass az érzelmekre!

Az érzelmi hatás fontos a weboldaladon is. A marketing szövegeidet az emberekre gondolva kell megfogalmazni, és az érzelmekre kell hatniuk ahhoz, hogy meggyőzd őket.

Nemcsak azért fontosak az érzelmek, hogy színesítsék és egyedivé tegyék a kommunikációdat, hanem mert az érzelmekre gyakorolt hatásod lehet az, ami meghatározza, hogy milyen hatékony lesz az oldalad a konverzió szempontjából. Ezért tévhit, hogy az érzelmek csak a mondandónkat színesítik, és nem igazán számítanak a vásárlói döntések befolyásolásában.

 

Ha pedig úgy érzed, hogy elakadtál weboldalad szövegezésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot. Emeljük együtt a vállalkozásod a következő szintre.

 

KIS-HUGYECZ NIKOLETT
PPC & SEO TEAM LEADER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink