BlogCikkeinkből


Szerző: Tóth Márkó

Google Analytics 4 – Miért fontos?

Mi is az a GA4?

Az Universal Analytics következő generációja, az online folyamatok pontosabb nyomonkövetéséhez, ügyelve az adatbiztonságra.

A GA4 lehetővé teszi a felhasználók pontosabb nyomon követését, elemzését, több adat elérését. Olyan riportokhoz férünk hozzá, amelyekre az Universal Analyticsben nem volt lehetőség. Emellett számos további funkciója és fejlesztése a webanalitikai mérések egy új kapuját nyitja meg.

A legfontosabb időpontok:

Az Universal Analytics 2023 július 1.-től megállítja az adatgyűjtést.

Ettől függetlenül a korábban bemért UA adatok még elérhetők lesznek az adatgyűjtés megszűnésétől számított 6 hónapig.

A legfontosabb változás

Az egyik legfontosabb változás, az adatgyűjtés más formája - esemény alapú adatok használata munkamenet alapú mérés helyett – azaz session-based helyett event-based alapú mérés. 

Tehát az Universal Analytics munkamenet alapon mért és egy munkamentet pedig 30 percig „tárolt”.

Ezzel szemben eseményvezérelt adatmodell 3 összetevőt használ: események, eseményparaméterek, felhasználói tulajdonok. Az event-based alapú mérés használatával a felhasználói viselkedés pontosabban nyomon követhető és kezelhető.

 

A legfontosabb további újdonságok:

  • Megújult riportfelület
  • Ingyenes BigQuery integráció a mélyebb adatelemzéshez
  • Webhely és alkalmazás adatgyűjtés egy helyen
  • Prediktív közönségek – például akik várhatóan a következő 1 hétben konvertálni fognak
  • Consent mode
  • Beépített események
  • Cross-platform tracking
  • DebugView az adatok megfelelő nyomon követéséhez
  • Gép tanulás és AI – a hiányzó adatok pótlásához

 

Kinek és mikor javasolt beállítani a GA4-et?

Röviden: mindenkinek, amint lehet. Az adat versenyelőny, ezért minél hamarabb el kell indítani a GA4-et.

Már most késésben van az, aki nem állította be a GA4-et, hiszen az előző bekezdésben említett időpontig lesz aktív az Universal Analytics adatgyűjtése. Ezután a GA4 teljes mértékig átveszi az Universal Analytics helyét.

 

_________________
Tóth Márkó
PPC manager

 

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink