BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

Az árösszehasonlítók hatalmas potenciálja webáruházak számára

A két hatalmas platform mellett (Google, Facebook) számos lehetőség adódik egy hazai webáruháznak, hogy elérje a potenciális vásárlóit. Ezeknek a legnagyobb köre az árösszehasonlítók. Ha egy webáruház jelen tud lenni ezeken a felületeken, akkor akár meg is tudja másfélszerezni a bevételét pár hónap alatt.
 

A “nagyok”


Árösszehasonlítóból sok létezik, viszont közülük kiemelkedik pár fejlettségben és látogatottsági számban. A 2021 augusztusi adatok alapján a lista első 5 helyezettje:

  1. Árukereső

  2. Árgép

  3. Shopalike

  4. Glami

  5. Favi

Persze ezt sok minden árnyalja, vannak tematizált árösszehasonlítók, van ahol a speciálisabb kategóriák tudnak jól teljesíteni, mint az IT.

Ebből a listából az Árukereső a közel 10 milliós havi látogatottságával piacvezető tud lenni, ehhez képest a második helyezett Árgép “csak” havi 2,2 milliós látogatottságot tud felmutatni. Ettől függetlenül azért óva intek mindenkit a többi platform hanyagolásától, mivel jó pár olyan példát láttam, hogy a kisebbek jobb eredményt tudtak hozni.
 

Mit is tudnak az árösszehasonlítók

A legegyszerűbb oka az árösszehasonlítók töretlen népszerűségének, hogy 1 oldalon képes vagy keresni és összehasonlítani sok terméket és azok árait. A beépített filterek segítségével egyszerűen lehet szűrni egyes paraméterekre, amik megkönnyítik a keresést. Az általános böngészésen túl, számos kategória áll a rendelkezésre, ami alapján nézelődhet a felhasználó.
 

Tematizált árösszehasonlítók

A minden terméket kezelő platformokon túl, egyre több tematizált felület is utat tör magának. Erre jó példa a Glami, ami csak ruhákkal foglalkozik és nagyon szigorú feed követelményekkel lehet csak megjelenni rajta a minőség végett. Emellett megemlíteném a Favi-t vagy a Biano-t, amik bútorokkal, lakással kapcsolatos termékeket jelenítenek meg. Mindannyian azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy abban a szegmensben minél több webáruház termékét jelenítsék meg. 
 

Hogy néz ki ez eladói szempontból

Eddig világos minden, de hogy lehet felkerülni egy ilyen oldalra? Igazából nem nehéz, egy kezdeti regisztráció után be kell küldeni a termékfeedet és ha jóváhagyták akkor indul is az értékesítés. A fejlettebb oldalakon licitálás és egyéb bővebb lehetőségek is rendelkezésre állnak.


Összegezve

Az árösszehasonlítók térnyerése egyre fontosabb lesz a webáruházak szempontjából. Lényeges részletként említeném meg a pontos kategorizálás és licitálás lehetőségét,  amivel akár 30-40 %-al is lehet növelni a bevételt. Ha neked is van webáruházad akkor ne maradj ki ebből a lehetőségből, állíts össze egy hibátlan termékfeedet és teszteld, melyik platform a legmegtérülőbb a vállalkozásod számára.

 

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink