BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

Mi az a termékfeed és mire kell figyelni!

A következő témánk egy szakmaibb terület lesz, viszont a webshopok marketingjének magvas részét alkotja, ezért egy megkerülhetetlen szelete.

Előretörés

Az utóbbi években nagyon sok helyről azt hallottam vissza, hogy a termékfeed a jövő, minden ahhoz fog viszonyulni. Az elején szkeptikusan álltam hozzá, viszont ahogy Magyarország is felzárkózott a nyugati PPC-s és egyéb trendekhez (ide minden 2-3 év késéssel jut el), egyre több helyen lett alapkövetelmény a termékfeed megléte. Pontosabban az integrációk anélkül sok esetben nem is működhetnek.

A láthatatlan erő

Sokak számára azért nehéz a termékfeedet megérteni, mivel sosem látható csak vizuálisan, a platform által megszerkesztett látványos módon. A Google Shopping vagy a Facebook Katalógus hirdetések - hogy a kettő legfontosabbat említsem - erre a háttérre épül.

Hogyan néz ki a valóságban

A legtöbbször úgy szoktam jellemezni, mint egy Excel táblázat, azaz az oszlopcímek a paraméterek, mint név, leírás, url satöbbi, és a sorok az egyes termékek adott értékei. Annyi sort tartalmaz, ahány termékkel rendelkezik a webáruház.  Ezeket az adatokat olvassák be a rendszerek és használják fel a vizuális megjelenítéshez.

Legfontosabb részek

Ahogy említettem minden oszlop egy-egy paramétert mutat, amik a minimálisan elvárttól a felépített feed-ig terjedhetnek. A legtöbb szoftver megadja azokat a mutatókat, amik nélkül be sem engedi a webshopot. Ezek általában a legalapabb dolgok - név, ID, leírás, url, kép url, kategória, ár. Ha kevés a kapacitás, akkor ezeket a pontokat kell felépíteni minél pontosabban.

A tartalma

Ha a 0. lépést megtettük és a minimum oszlopokat megadtuk, akkor a tartalomra is figyelmet kell fordítani, mivel hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz, itt sem mindegy a belső. Fontos az adott termék kulcsszavainak jelenléte a címben és a leírásban. Nemcsak az információ miatt, amit átadunk a vásárlónak, hanem például a Google Shopping hirdetésnél a Google a kulcsszavak alapján indítja az aukciókban a termékeket.

Ha többet szeretnél, mint az átlag

Ha már kitöltötted a legfontosabb részeket, az jó alap, viszont ahhoz kevés, hogy kitűnj a versenyből és a konverziós rátádat magasabb szintre emeld. A legtöbb szoftver/platform felkínál ajánlott mezőket, amikkel bővíteni tudod a termékeidet, és több információ nyújtani a vásárlóid számára. Például szállítási idő, szállítási költség, garancia, szín, méret. Ezek mind-mind olyan információk, amik alapján a vásárló nagyobb valószínűséggel fogja a te termékedet lekattintani, mint ahol semmilyen információt nem kap. Ne hagyd ki a lehetőséget, még akkor sem, ha sok munkának tűnik.

Mi a helyzet a webshop motorokkal

Sok webshop előre felépített motort használ (unas, shoprenter, woocommerce stb.), amelyek nagy előnyei, hogy segítenek elkészíteni a termékfeedet. Ezeknek a száma egyre bővülő, így személyre szabja számunkra az adott platformhoz. Ez egy szuper lehetőség, viszont itt is fontos, hogy legyen információ amit át tud adni, minden termékünknél lehetőleg minél több paraméter legyen megadva.

 

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink