BlogCikkeinkből


Szerző: Kis-Hugyecz Nikolett

Webáruháznak áll a világ? Legyen fizikai boltod a környék mágnese!

 

 

2020-ban robbanásszerűen indult fejlődésnek az e-kereskedelem és 2021-ben sem torpant meg, ugyanis 32,4 %-kal többet vásároltunk online, mint 2020-ban.

A pandémia hozta korlátozásoknak és változásoknak köszönhetően egyre több vállalkozó ismerte fel, hogy bizony az online térben is meg kell jelennie vállalkozásával, ha nem szeretné lehúzni a redőnyt. Ennek köszönhetően, aki csak tehette, megnyitotta webáruházát, az igazi nyertes az online világ lett. 

 

Így alakult a globális médiaköltés

A globális digitális médiaköltés 2021-ben 101,8 Mrd Ft volt, ez 2020-hoz képest 28,2%-os, 2019-hez képest pedig 43,7%-os növekedést jelent. 


Forrás: MRSZ

„A digitális szegmens folyamatos, erős növekedésben van az elmúlt években, elsősorban a globális platformok növekvő térnyerésének köszönhetően: a digitális összteljesítmény 2021-ben 2020-hoz képest 27,3%-kal, 2019-hez képest pedig 37,3%-kal gyarapodott.” - MRSZ


Forrás: https://ekerstat.hu/

A járvány áttörte a digitalizáció fejlődésének gátját, hihetetlen gyors fejlődésre sarkallta a kereskedőket, a vásárlók pedig extra sebességgel alkalmazkodtak a kialakult helyzethez, aminek következtében teljes mértékben az online vásárlási lehetőségekre támaszkodtak.  

Mindenki rákapott az online rendelésekre, azok is, akik eddig nem szerettek így vásárolni, valamint azok is elkezdték kedvelni az online, bankkártyás fizetési lehetőséget, akik szkeptikusan álltak eddig ehhez a fizetési módhoz vagy szimplán bizalmatlanok voltak vele. 

De mi a helyzet a fizikai üzletekkel? Innentől kezdve csak a webáruházak profitálhatnak és a helyi boltoknak befellegzett? 

A válasz: természetesen nem. 

A járványhelyzet azonban bebizonyította, hogy azok a vállalkozások tudnak igazán sikeresek lenni, akik az online világban IS jelen vannak és megfelelően használják az általa nyújtott lehetőségeket és a digitális megoldásokban rejlő erőt.

Na de milyen online marketing lehetőségek állnak rendelkezésre a helyi üzlet hirdetéséhez?

Fizikai bolttal rendelkező vállalkozás esetében kötelezően ajánlott a Google Cégem fiók létrehozása. Itt ugyanis olyan fontos információkat jeleníthetsz meg, mint pl. cím, nyitvatartási idő, a cég leírása, stb. Képeket is fel tudsz tölteni a boltról, ajánlatokat, bejegyzéseket tudsz kitenni, véleményeket gyűjthetsz vásárlóidtól, valamint akár itt is létre tudsz hozni egy weboldalt vállalatod számára. Hidd el, nagyon sokat tud a lokális marketingeden erősíteni, ha létrehozol egy Google Cégem fiókot, amiért ráadásul fizetned sem kell, mivel használata teljesen ingyenes. Nem beszélve arról, hogy hitelesített fiókkal a keresési és térképes találatok között is kezelheted a megjelenésedet és hatékonyan növelheted céges oldalad SEO hatékonyságát. 

Ha szeretnéd még inkább felturbózni lokális boltod jelenlétét az online térben, akkor a Google Ads lokális kampány segítségedre lehet ebben. A helyi kampányok megkönnyítik az üzletek népszerűsítését a Google legnagyobb szolgáltatásaiban, beleértve a Google Keresési Hálózatot, a Google Térképet, a YouTube-ot, a Gmailt és a Google Display Hálózatot is. Ahhoz, hogy létrehozzuk a kampányunkat először is össze kell kapcsolnunk a Google Cégem fiókkal az Ads fiókot, ezután pedig kiválaszthatjuk a hirdetni kívánt üzletünket és annak helyét. 

Ads összekapcsolása a Cégprofillal

  1. Jelentkezz be a Google Ads fiókba

  2. A bal oldalon található oldalmenüben kattints a Hirdetések és bővítmények lehetőségre, majd a Bővítmények lehetőségre.

  3. Kattints a + jelre, és válaszd ki a Helybővítmény lehetőséget. 

  4. Kattints az Összekapcsolás általam ismert Cégprofil-kezelői fiókkal lehetőségre, majd a Tovább gombra.

    5. A következő oldalon válaszd ki a Google cégem fiókod és kattints a befejezés gombra. 


Ez a kampánytípus az egyszerűségre és az offline üzleti célok teljesítésének előmozdítására összpontosít: maximálisra növelni a bolti konverziók értékét (a bolti látogatások, a bolti értékesítések, a híváskattintások vagy az útvonaltervezési kattintások). FOTNOS: 2022-ben megszűnnek a „hagyományos” lokális kampányok, ugyanis a Google Ads rendszere augusztustól kezdődően automatikusan teljesítménymaximalizáló kampányokká alakítja át, azonban lehetőségünk van korábban, manuálisan is átállítani.

Ezeket a platformokat már ismered? Oké, akkor jöjjön egy találós kérdés:

Melyik az az applikáció, ami Magyarországon egyre jobban elterjedt, a világon több, mint 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik átlagosan havi 10,5 órát töltenek használatával, többen használják, mint a Snapchat-et, a Twitter-t vagy akár a Pinterest-et, és a navigáción kívül a vállalkozásunk lokális marketingében is igen fontos szerepet tud betölteni? 

Kitaláltad? Nem? Segítek: ez a Waze. 

Igen kevesen használják ki a Waze hirdetésekben rejlő lehetőségeket, pedig ezzel az innovatív hirdetési formával minimális büdzsé mellett (már napi 2$-tól elindítható) könnyen és gyorsan elérhetjük célközönségünket. Segítségével akár olyan potenciális vásárlókhoz vagy ügyfelekhez is eljuthatsz, akik voltaképpen távol(abb) helyezkednek el a fizikai üzletedtől, de utazásuk során éppen a közelben járnak. Különösen alkalmas azoknak, akiknek a boltja forgalmas utak közelében helyezkedik el. A Waze esetében lényegtelen, hogy kisebb boltod vagy nagyobb céged van, hirdetési lehetőségei között biztosan megtalálod a számodra leginkább alkalmas megoldást. Az alkalmazáson belül alapvetően 3 fő hirdetési típus közül választhatunk: Pin Ad, Search Ad és Takeover Ad. 

Azon felül tehát, hogy a Waze egy remek kis navigációs program, egy szuper hirdetési platform is, amit mindenképpen javasolt kipróbálni.

Összefoglaló 

Az utóbbi pár év és főként a pandémia bebizonyította, hogy azok a vállalkozások tudnak igazán sikeresek lenni, akik az online térben is jelen vannak. A helyi, fizikai bolttal rendelkező vállalkozásoknak elengedhetetlen az online marketing eszközök használata, amik segítségével gyorsan és hatékonyan tudunk forgalmat generálni. Az online jelenlét legegyszerűbb módja a saját honlap, és/vagy a Google Cégprofil létrehozása. Ráadásul, ha megfelelő információkat jelenítesz meg weboldaladon és Google Cégem fiókodban, megfelelő SEO-val megspékelve a keresési találatok élvonalában szárnyalhatsz lokálisan! A Waze hirdetéseket pedig kifejezetten Neked találták ki, ha boltod forgalmas utak mellett helyezkedik el. De ha nem, akkor is érdemes egy próbát tenned vele, hiszen már napi 2$-tól tudsz ezen a platformon hirdetni. Az pedig sosem okozott hátrányt, ha minél több helyen találkoznak veled a digitális világban (is). 

Ha pedig segítségre van szükséged, hogy kihozd vállalkozásodból a maximumot, akkor fordulj hozzánk bizalommal és fejlesszük együtt még magasabbra online jelenléted! 

 

Kis-Hugyecz Nikolett
PPC & SEO TEAM LEADER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink