BlogCikkeinkből


Szerző: Papp Zsuzsanna

Te használsz email marketinget? Szerezz új vevőket és tartsd velük a kapcsolatot!

Hozd ki vállalkozásodból a maximumot email marketinggel! Egyetértesz velem abban, hogy nem elég, ha valaki egyszer vásárolt a webshopodról és utána soha többet vissza se tér az oldaladra, mert esetleg már meg is feledkezett rólad? A cél az, hogy új vásárlókat szerezzünk és meg is tartsuk őket visszatérő vásárlóként. Na de ezt hogyan tudjuk elérni email marketing segítségével?

 

Első körben szerezz feliratkozókat!

Generálj feliratkozókat főoldaladon egy űrlap kitöltéssel, amely legyen egyszerű és rövid, elég, ha csak email címet és egy nevet kérsz el, hogy később a hírleveledben akár meg is tudd nevezni a személyt. Egy feliratkozó űrlapot kecsegtetőbbé lehet tenni, ha hozzá teszed például, hogy iratkozz fel és részesülj Te is az exkluzív ajánlatokban! Így nagyobb az esélye, hogy feliratkozik hírleveledre, majd ezután Tiéd a pálya, hogy elérd, hogy vásároljon nálad.

 

Na de mi jön azután, hogy vannak feliratkozóid?

Miután feliratkozott hírleveledre fontos, hogy rövid időn felvedd vele a kapcsolatot, hiszen így nagyobb az esélye, hogy nálad vásárol és nem pedig egy versenytársnál.

Email listád alapján érdemes létrehozni szegmenseket, hogy személyre szabottabb üzeneteket tudj küldeni számára. Ilyen szegmens lehet például a „még nem vásárolt”, őket egy kedvezménnyel meg lehet ajándékozni, ezzel vásárlásra ösztönözve pl.: Első vásárlásod mellé 10% kedvezményt adunk!

Beszéltünk arról, hogyan lehet új vásárlót szerezni, viszont arról még nem volt szó, hogyan érd el azt, hogy visszatérő vásárlóvá váljon? Ebben a kategóriában többféle üzenetet lehet küldeni akár hetente, pl.: elsőként értesül az újdonságokról, egyedi kedvezményt biztosítunk azok számára, akik feliratkoztak stb. Létrehozhatunk termékkategóriás szegmenseket, ha például valaki vásárolt egy súlyzót, a következő hírlevélben edzős ruhát ajánljunk fel neki.

Ezekre mind ki lehet alakítani egy automatizmust, így csak egyszer kell őket létrehozni, utána automatikusan kimennek ezek a hírlevelek, ezzel rengeteg időt megspórolva magunknak.

 

Jól hangzik, igaz? A kérdés már csak az, ehhez melyik email marketing szoftvert használjam?

Ahhoz, hogy mindezt létre tudd hozni, szükséged lesz egy email marketing szoftverre. Hogy melyiket válaszd? Mindenki egy könnyen kezelhető platformra vágyik, melyhez nem kell programozónak lenni, hanem bárki számára használható legyen.

A MailerLite pont egy ilyen email marketing szoftver. Könnyen kezelhető a felülete, a piacon a legjobb drag&drop elven működő szerkesztőfelülete van, rengeteg lehetőséget és biztosít és mind emellett az egyik legjobb ár/érték arányú szoftver a piacon. Rendelkezik ingyenes csomaggal 1000 feliratkozó alatt, így kezdők és kisvállalkozások számára tökéletes választás. A MailerLite-tal létrehozhatsz egyszerű hírleveleket, email automatizációkat építhetsz, A/B teszteket indíthatsz és feliratkozóid számtalan módon szegmentálhatod.

Számos integrációt hozzá lehet rendelni a MailerLitehoz, így össze tudod kapcsolni webshopoddal, ennek segítségével pedig az új feliratkozókat és a termékeidet is automatikusan behúzza a MailerLite programba. Viszont a sok sales hírlevél mellett érdemes más jellegű hírleveleket is készíteni például a MailerLite drag&drop szerkesztőjében megtalálhatók a termék kiemelés mellett kérdőívek és kvízek, melyekkel interaktív hírleveleket lehet készíteni, illetve elérhető visszaszámláló is, ami akciókor nagyon fel tudja dobni a levél tartalmát. Bónusz, hogy hírlevél kiküldésen felül alkalmas beágyazható űrlap, pop-up és landing page létrehozására is.

Ami még fontos lehet, az pedig az eredmények mérése. MailerLite részletes elemzést ad nekünk egy kampány eredményességéről. Képes mérni a megnyitók számát, a linkre kattintók számát, hogy melyik linkre kattintottak, a leiratkozók számát, milyen forrásból nyitották meg a hírlevelet, illetve a kvízek és kérdőívek esetében méri a válaszokat is.

Ha most használsz először hírlevél kiküldő programot vagy elakadnál valahol a MailerLite részletes és ingyenes oktatóanyaga segítségével biztos rájössz a megoldásra. Ezek az oktatóanyagok elérhetőek videós és írásos formában is, eldöntheted melyik a szimpatikusabb a számodra. Ügyfélszolgálatuk tapasztalataim szerint nagyon gyorsan reagálnak, így, ha kérdésed támad, hamar választ kapsz.

Ha egy könnyen kezelhető mégis zseniális email marketing szoftverrel szeretnél dolgozni, kiváló választás a MailerLite.

 

Papp Zsuzsanna
PPC MANAGER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink