BlogCikkeinkből


Szerző: Bódis Orsolya

Speciális Facebook/Instagram oldalak - hogyan csináljam?

A social media jelenlét mára már elengedhetetlen minden márka életében. Az elmúlt években ezek a platformok felértékelődtek, hiszen nem csupán kapcsolattartásra, hitelességünk felépítésére jó, hanem aktív piaci jelenlétet is biztosít. Mi a helyzet abban az esetben, ha speciális termékeket árulunk?

 

Mi történik alapesetben?

Vegyünk példának egy ruha webshopot. Megannyi termék, ajánlat, tartalom variálható posztjaikban, hiszen a lehetőségek tárháza szinte végtelen, sok a szezonális termék, a tipp adási lehetőségek. Ahhoz, hogy a számunkra megfelelő konverziókat érjük el ezen posztok segítségével, szükségünk van egy jó poszt-tervezetre, egy jó szövegíróra és már gyárthatjuk is a tartalmat, hiszen itt az eladás az egyértelmű célunk. A hirdetések esetében egy jó célközönségre van szükségünk, amit nem is olyan nehéz targetálni, hiszen tudjuk, hogy férfi/nő a célcsoportunk és nagyjából melyik az a korosztály, aki meg fogja vásárolni termékeinket.

 

Ha speciális termékkel foglalkozó webshopod van

Erre az esetre szeretném bemutatni a megoldásokat egy konkrét példán keresztül. Az egyik legnagyobb kapuatomatizálással foglalkozó webshopot ügyfeleink között tudhatjuk. A Facebook oldaluk követői számát közel megötszöröztük 6 hónap alatt, így elérve egy igencsak magas számú követőtábort. A Facebook posztok elérése 90%-ban organikus forrásból származik. Hogy hogyan építettük ezt fel? Elmondjuk!

 

Az ilyen oldalak esetében, amit először csinálnunk kell, az a piackutatás. Kinek szeretnék eladni elsősorban? Viszonteladóknak vagy végfelhasználóknak? Ügyfelünk esetében a viszonteladók a fő célközönség, de végfelhasználók számára is érdekes, emészthető tartalmat gyártunk.

 

A következő lépésünk egy brandépítő kampány. A stratégiát úgy érdemes felépíteni, hogy átgondoljuk, mi az, amivel minket meggyőz egy cég, mi érdekelne engem? A brandépítésnél érdemes hangsúlyt fektetni a cégtörténetre, megbízhatóságunk bemutatására, kiemelni milyen előnyökkel jár, ha valaki viszonteladónkká válik, ismertetni a garanciákkal kapcsolatos lehetőségeket, kiváltképp ha nagy értékű termékekről van szó. Mindemellett mutassuk be az “extráinkat”, például a kapuatomaziálással foglalkozó webshop esetében egy fontos szereplő a magyar nyelvű telepítési útmutató, hiszen ez vonzó lehet a viszonteladók számára.

 

A content marketing alkalmazása ebben az esetben igazán nehéz feladat, de nem lehetetlen! Törekednünk kell arra, hogy ne váljon egyhangúvá az oldal, érdemes legyen azon végfelhasználók számára is, akik még csak fontolják termékünk megvásárlását.

 

Stratégiánk felépítésekor tartsuk szem előtt az alábbi szentháromságot:

-brandépítés
-edukáció
-termékbemutatás

 

Extra tipp

Ahol a viszonteladók az elsődleges célközönségünk érdemes lehet létrehozni az oldalhoz tartozó csoportot, ami növeli az exkluzivitás érzését. Az ilyen zárt csoportokban érdemes különleges, csak a csoport tagjainak szóló akciókat, termékeket hirdetni, hiszen így kiemelt partnereink/vásárlóink extra figyelmet kaphatnak, ez pedig márkahűséget eredményez.

 

Bódis Orsolya

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink