BlogCikkeinkből


Szerző: Szegedi Fanni

Növeld vállalkozásod hatékonyságát chatbotokkal! - Miért szuper választás a Chatfuel?

Kapacitáshiánnyal küzd a céged? Felgyorsítanád a vásárlási folyamatokat? Fejlesztenéd céged hatékonyságát? Egy innovatív, személyre szabható lehetőségre vágysz? Mindezekre megoldást nyújthatnak a chatbotok, amelyeket Facebookon, Messengeren, a boltod weboldalán, vagy más üzenetküldő platformon egyaránt bevethetsz a vevők elégedettségének növelésére. A chatbot marketing fontosságára hazánkban még kevesen jöttek rá, viszont nemzetközi szinten virágzik ez a terület: egyre többen választják a kis virtuális “alkalmazottak” segítségét. Ebben a cikkben többet olvashatsz a chatbotok működéséről, előnyeiről, lehetőségeiről, valamint eláruljuk, hogy mikor érdemes bevetned őket és melyek azok a helyzetek, amikor semmiképp sem ajánlott a használatuk. A Chatfuel chatbot készítővel is megismerkedhetsz, és megtudhatod, miért pont ez a program alkotja a Messenger chatbotok 46%-át.

Mi fán terem a chatbot?

A chatbotok működésének lényege, hogy a program megpróbálja megérteni azt, amit a felhasználó, potenciális vevő ír nekik, majd megjeleníti azt a választ, amelyet az előre elkészített válaszlehetőségek közül a legjobbnak ítél meg a feltett kérdésre. Ezt kulcsszavak segítségével teszi, tehát, ha minél részletesebben, pontosabban készíted el a chatbotodat, annál sikeresebb és hatékonyabb lesz. Ez egy idő- és energiaigényes feladat, de minden perc sokszorosan megtérül, az automatizálás minden előnyét élvezheted. Ráadásul a chatbotok nemcsak átlátják a beszélgetéseket, hanem tanulni is képesek belőle - így a szoftver minden egyes beszélgetés során egyre okosabb és okosabb lesz.

 

Milyen területen használható egy-egy chatbot? 

Na de mely területen érdemes bevetni a chatbotokat, valamint mikor, melyik típusra van szükség? A chatbot felhasználási lehetőségek listája szinte végtelen, de van pár terület, ahol kiemelt szerepet játszhatnak.

 

Ügyfélszolgálat - GYIK megválaszolása gyorsan, egyszerűen

Az ügyfélszolgálaton használt chatbotok több szempontból jó választások lehetnek. 

Nagyban csökkentik az adminisztrációs nyomást, leegyszerűsítik az ügyfélkezelést, hiszen nagyon sok olyan probléma van, melyek nagyon egyszerűen megoldhatóak. Ezeket az egyszerűbb eseteket bátran bízhatod chatbotokra:

  • GYIK
  • Az érdeklődő többet szeretne megtudni bizonyos termékekről/szolgáltatásokról 
  • Megrendelésekkel és szállítással kapcsolatos kérdések
  • Garanciával kapcsolatos kérdések

A chatbotok a hét minden napján, a nap 24 órájában készen állnak arra, hogy ezeket a kérdéseket megválaszolják és növeljék a vevőid számát.

 

Marketing - Szerezz visszatérő vásárlókat!

Marketing megfontolásból is szerencsés döntés a chatbotok mellett voksolnod. Az azonnali válaszokkal gyorsabb, hatékonyabb problémamegoldás érhető el, így növelheted az ügyfélélményt és a márkád iránti elköteleződést. 

 

Eladásösztönzés - Szegmentálás és minősítés 

A leadgeneráló chatbotok a beszélgetés során képesek különböző szempontok alapján kategorizálni az érdeklődőket, majd ennek megfelelően az értékesítőhöz irányítani őket.

A chatbot szegmentálja a felhasználókat az adott válaszaik alapján, így különböző csoportokra szedi őket. Kérdőívek segítségével akár minősíteni is képes a leadeket, potenciális vásárlókká alakítja a weboldal látogatóit, majd a megfelelő ügyintézőhöz irányítja őket.

 

A chatbotok legnagyobb előnyei

  • 24 órás és gyorsabb ügyfélszolgálat - Azonnal választ kaphatnak ügyfeleid, nincs várakozási idő.
  • Alacsonyabb költségek - Csak a bot elkészítését kell finanszíroznod, utána szinte ingyen dolgozik neked. 
  • A vásárlók szokásainak vizsgálata - A legjobb megoldás információszerzésre.
  • Felgyorsítja a vásárlási folyamatokat, ösztönzi az eladást - A chatbot a megfelelő időben éri el az ügyfeleket, és segíti őket a döntések gyors meghozatalában.
  • Segít az ügyfelek csoportosításában.
  • Növeli az ügyfélélményt - Sokkal több lehetőség nyílik ki előtted, az automatizálással lenyűgözheted az érdeklődőket.

 

Mikor használj chatbotot?

  • Ha kapacitáshiánnyal küzd a céged, a chatbotok sok gondot levehetnek a válladról. A chatbotot nem korlátozza az emberi teljesítőképesség, egyszerre végtelen számú vevővel tud párbeszédet folytatni. 
  • Ha sok hasonló termék/szolgáltatás van a palettádon és rengeteg kérdést kapsz velük kapcsolatban, egy jól beállított bot ebben az esetben is segíthet.
  • Ha a célcsoportod az Y vagy Z generáció, érdemes beruháznod egy chatbotra, hiszen ezen korosztályba tartozók szeretnek érdeklődni vásárlás előtt és előnyben részesítik a beszélgetést.
  • Ha egy interaktív marketing platformra vágysz, a botok első használat után lenyűgözhetnek. Magas interaktivitást és aktív felhasználói élményt érnek el.
  • Ha növelni szeretnéd a szervezeti hatékonyságot, ne habozz, spórolj időt és energiát ügyfélszolgálatos alkalmazottaidnak!

 

Mikor NE használj chatbotot?

Ugyan szinte végtelen helyzetben segíthetnek neked a chatbotok, van pár kivételes eset, amikor nem célszerű őket választanod. A panaszkezelés, tanácsadás és a komplexebb marketing feladatok ebbe a csoportba tartoznak, hiszen ezek nagyobb problémamegoldó képességet igényelnek, személyre szabott válaszok szükségesek, automatizált válaszokkal a visszájára is elsülhet a dolog.

 

A chatbot készítés szabályai

  • Tűzz ki célokat! - Így kiválaszthatod a megfelelő chatbot típust és megfelelően mérheted az eredményeket.
  • Válassz a célcsoportodhoz és a márkádhoz illeszkedő chatbotot! - A chatbotnak stílusban és dizájnban is illeszkednie kell a brandhez, valamint a megszólítani kívánt célközönségnek.
  • Ne spórolj a CTA gombokkal! - Ne legyen félbehagyott chatflow, zárd le a blokkokat Call To Action gombokkal! 
  • Tervezd meg, hogyan fogják elkezdeni használni a chatbotodat! - Hogyan és hol fognak rátalálni, hova helyezed el, milyen üdvözlő üzenettel veszed rá a potenciális vevőt, hogy használja a szolgáltatást?

 

Chatfuel - Az egyik leghatékonyabb Facebook Messenger chatbot

A Chatfuel az egyik legelterjedtebb Messengerhez telepített chatbot, kifejezetten ehhez a platformhoz tervezték, de Facebookon, Instagramon és a weboldaladon is használhatod. A használatához nincs szükség kódolási ismeretre, azonban az angol nyelvismereted elő kell venned, az egész program angol nyelven érhető el. A Chatfuel tulajdonképpen minden olyan funkcióval rendelkezik, amellyel egy chatbotnak rendelkeznie kell: kulcsszófelismeréssel, automatizálási lehetőséggel, személyre szabható beállításokkal, megtekinthető és letölthető analitikával.

A Chatfuel botok havonta több, mint 1 billió üzenetet küldenek ki, és már több, mint 7 millió cég választotta már a programot. A legnagyobb ügyfeleik például a Netflix, LEGO, Adidas, a Nivea és a Nissan.

 

A Chatfuel működése

A Chatfuel csak a chatbot készítésre összpontosít, így ezt a területet kimaxolták, belépés után egy felhasználóbarát, könnyen kezelhető platformmal nézhetünk szembe, nincsenek felesleges funkciók. A blokkrendszer és a chatflow-k megértése után már ismerjük a Chatfuel 90%-át. A blokkokon kívül kulcsszavas funkciót is találhatunk, melyeket beállítva egy szuper hatékony chatbotot kaphatunk.

 

Könnyen átlátható beszélgetéseket hozhatsz létre. A chatflow és blokkok elkészítése után rögtön le is tesztelheted a programon belül a párbeszédet.

 

A program legnagyobb előnyei a plugin és a template lehetőségek. A pluginokkal szinte bármilyen gombot létrehozhatsz a beszélgetésben:

 

 

A templatek segítségével pedig kiválaszthatod a kívánt területet és - angol-magyar fordítás után - már van is egy kész chatbotod:

 

Már a platform ingyenes verziója is sok alapvető funkcióhoz biztosít hozzáférést: az oldalad csatlakoztatása nélkül kipróbálhatod az összes funkciót a chatflow-któl kezdve a blokkokon át a kulcsszavakig. Azonban ez egy korlátozott változat, ezzel a verzióval 50 beszélgetés lehetséges havonta, így mindenképp érdemes egy nagyobb csomagra beruházni, ha szeretnéd megfelelően mérni az eredményeket és a következő szintre ugrani. 

 

Szegedi Fanni
Social Media Manager&Designer

 

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink