BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

Mit nézz webáruház tulajdonosként a Google Analyticsben

A Google Analytics manapság egy olyan szoftver, ami a webáruházak nagy részébe be van kötve, és ez nem véletlen. Számos alapvető és haladó analitikai mérésre használható szoftverről beszélünk, ami teljesen ingyenes. Laikusként viszont elsőre ijesztőnek tűnik a felhasználói felülete a sok menüponttal és választási lehetőséggel. A következő néhány bekezdésben szeretnék segíteni neked, hogy pár kattintással a webáruházad kardinális mutatóit megtaláld és elemezni tudd őket.

A bevétel minden előtt. (Forrás/medium)

A bal oldali menüsorban válaszd ki az Ügyfélszerzés menüpontot -> Minden forgalom -> Forrás/médium.

Minden webáruháznak elsődleges mutatója a bevétel és annak eloszlása a források között. Ha kiválasztod ezt a funkciót akkor tételesen látni fogod, hogy a weboldalaldra irányuló forgalom mely platformokról érkezett. Fizetett hirdetés vagy organikus, Facebook vagy Google, esetleg más oldalak. Az első oszlopokban egyéb adatokat láthatunk (felhasználók száma, oldalon eltöltött átlagos idő, stb.), míg az utolsó 3 oszlopban a koverziókkal kapcsolatos mutatókat. Itt ha az E-kereskedelem van kiválasztva, akkor lebontva mutatja a forrásokon keresztül érkező bevételeket. Felül az időváltozót csúsztatva bármely intervallumra megnézhetjük.

Figyelem, az utm paraméterek megfelelő használata nélkül torz adatok képződhetnek!

A termékeid teljesítménye (Termék teljesítménye)

A bal oldali menüsorban válaszd ki a Konverziók menüpontot -> Elektronikus kereskedelem -> Termék teljesítménye

A saját rendszeredben is biztos vezeted az eladási statisztikáidat, viszont itt vizualizálva és könnyen testre szabva is áttekintheted azoktat, állítható időtartammal. Több paraméter alapján is sorba rendezheted, bevétel, eladott darabszám, átlagos eladott mennyiség, stb. Hasznos átlátást ad a húzótermékeidre és azok bevételi volumenére.

A buyer personád (Közönség)

A bal oldali menüsorban válaszd ki a Közönség -> Demográfiai adatok/Érdeklődési körök/Földrajzi adatok stb.

Minden webáruháznak az első legfontosabb adata, hogy kik is a vásárlói, kiket kell megszólítani és eladni a termékeidet. Ennek meghatározására a legkönnyebb, ha körbenézel az Analytics fiókod Közönségek részén, sok olyan információt fogsz megtalálni benne, amit az oldalad látogatói alapján ki tudsz olvasni és meg tudod alkotni azt az embertípust (típusokat), aki a te webáruházad felől valószínűleg érdeklődik.

 

Összességében a Google Analytics egy szuper analitikai eszköz, így ha ezt a pár pontot megjegyzed és figyeled, akkor a bonyolultabb dolgoktól mentesen ki tudod használni.

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink