BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Radikális lépésre szánta el magát a Google: bejelentették az új ernyőszervezet, az Alphabet megalakulását.

Az új szervezettel új vezérigazgató is került a cég élére. Mostantól Sundar Pichai kezében van a kormányrúd.

 

A Google mint olyan, ezentúl csak a keresőt, a hirdetéseket, a térképet, a YouTube-ot és az Androidot foglalja magába. Az egyéb divíziók (az egészségügyi Calico, a drónos kiszállítással foglalkozó Wing, az otthon-automatizáló Nest, a robotos Boston Dynamics, a korai stádiumú befektetéseket indító Capital és Ventures) átkerülnek az Alphabet szárnyai alá.

A cég akkorára nőtt, hogy képtelenség volt átlátni és megfelelően kezelni a számos szegmenst. A siker – ahogy az ördög is – a részletekben rejlik. Ezért kellett markánsan szétválasztani a Google-érzést biztosító divíziókat és a többi részegységet.

A szervezeti átalakítások mellett ugyanakkor folyamatos a Google hirdetési rendszerének, az AdWordsnek a frissítése is. Korábban már beszéltünk a „Becsült összes konverzióról”, amelynek lényege, hogy a rendszer azonosítja és összefogja a különböző technikai eszközökről (telefon, pc, tablet, stb.), de ugyanazon felhasználótól érkező konverziókat.

Ugyancsak friss fejlesztés a „cél-ROAS” bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy az ajánlatok automatikus szabályozásával optimalizáljuk az árbevételt.

A legújabb lehetőség pedig a szöveges hirdetések banneressé generálása az AdWords Display Hálózatán. A rendszer újratördeli a szöveges hirdetés szövegét, majd a YouTube-ra vagy a Google+-ra feltöltött logó alapján egy színben passzoló bannert készít.

 

Az újdonság előnye, hogy így olyan Display Hálózati helyeken is megjelennek az eredetileg szöveges hirdetések, ahol csak képes hirdetések megjelenítésére van lehetőség.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink