BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Mikor használjunk Keresési és mikor Display kampányokat?

A mindenre kiterjedő választ megelőzően lássuk, mi is a különbség a két hálózat között!

Google Keresési Hálózat

A keresési hálózaton a Google keresőjét és a keresési partnereit értjük.

Az alábbi képen egy klasszikus keresést láthatunk egy kultikus kulcsszóra (Duguláselhárítás) a Google Keresési Hálózatán, azaz a Google Keresőben.

Valószínűlg az mindenki számára tiszta, hogy a Google Keresési Hálózata alatt a Google Keresőt értjük, de mik vagy kik a keresési partnerek?

Pl. a YouTube, a Google birtokában lévő egyéb webhelyek (Google Térkép, Google Cégem, Google Play, stb…) illetve minden olyan webhely, mely a Google Egyéni Keresőmotorját (Custom Search Engine) használja. Tulajdonképpen minden nem a Google keresési webhelyén indított keresés ide sorolható, ami a Google-höz köthető. (A Google Egyéni Keresőmotorjáról itt olvashatsz többet: https://cse.google.com/cse/)
 

Google Display Hálózat

A Google Display Hálózatot más néven Tartalmi Hálózatként is ismerik. A Display Hálózatot azon weboldalak képezik, melyek a Google tulajdonában vannak (pl.: YouTube, Blogger, stb…), illetve melyek a Google AdSense vagy a DoubleClick hálózatán keresztül megjelenési lehetőséget biztosítanak a hirdetések számára.

Magyarországon a legnagyobb hírportálok, sportoldalak, gazdasággal foglalkozó weblapok mellett tematikus portálokon is lehetséges hirdetéseket megjeleníteni. Közel 4000 ilyen felület áll a hirdetők rendelkezésére.
 

Milyen különbség van a Keresési és a Display hálózat között?

Amennyiben a formai különbséget vizsgájuk úgy egyszerű a képlet. A Keresési hálózaton kizárólag szöveges, míg a Display Hálózaton képes és videó hirdetéseket is meg lehet jeleníteni.

Ha mélyebben vizsgáljuk a két hálózatot, úgy érdemes belenézni a felhasználók fejébe! Mi járhat azok fejében akik a Google keresőbe bepötyögnek egy keresési kifejezést? Milyen motiváció lehet a keresés mögött? Mikor keresnek az emberek?

  • Ha meg akarnak tudni valamit
  • Ha meg akarnak tenni valamit
  • Ha meg akarnak ismerni valakit
  • Ha meg akarnak nézni valamit
  • Ha meg akarnak vásárolni valamit

Röviden: a Keresési Hálózatot használókban valamilyen igény fogalmazódott már meg. Ezért keresnek. A mi dolgunk pedig az, hogy felkutassuk a valódi motivációjukat. Erről a későbbiekben egy külön bejegyzésben fogok foglalkozni.

Ezzel szemben a Display Hálózatot másként célszerű használni. A felület kialakításánál és funkciójánál fogva arra alkalmas, hogy a felhasználó figyelmét felhívjuk egy adott problémájára, megoldást kínáljunk rá vagy a vágyai eléréséhez segítsük hozzá.

A különbség a megtérülés tekintetében is jelentős, illetve az átkattintási arányok vonatkozásában is komoly eltérés várható. Míg egy Keresési Kampány esetén néhány esetben már a 3% is viselhető, addig a Display Kampányoknál már a 0,1% elfogadható eredmény. Természetesen a kínált terméktől vagy szolgáltatástól függően ez nagyban változhat.

A hosszabb távú eredmények elérése és a márkaismertség támogatása miatt mindkét eszköz használatát javasolom. Természetesen az AdWords mellett a további reklámeszközök is segíthetnek a siker felé vezető úton, hiszen egy rendszerbe foglalt hirdetési gépezet sokkal hatékonyabb, mint egy eszköz. Egy hasonlattal élve: egy magányos harcost könnyebb legyőzni, mint egy egész hadtestet.

AdWordsre fel! Ha kérdésed van a leírtakkal kapcsolatosan, úgy keress bizalommal!

 

Laczkó Balázs

 

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink