BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

Mi az a Performance Max kampány?

A Google újra ledobta a nehéztüzérséget és összegyúrta az összes algoritmus által automatizált kampánytípust. Ez a Performance Max. Lássuk mi is az és miért fogja meghatározni 2022 Google Ads kampányait.

A Performance Max összetevői

Smart keresési, Smart Display, Discovery, Gmail,Shopping, Youtube, ezeket a kampánytípusokat tömöríti egy részbe. A felépítése során mindegyik variációhoz el kell készíteni az adott kinézeti kreatívot, szegmentálni és a szövegeket megírni. Ha ezzel megvagyunk, akkor az algoritmus ezek alapján kezdi el futtatni a hirdetést.

A meghatározhatósága abban rejlik, hogy nagyon hatékonyan tudja optimalizálni a legjobban működő szövegeket, képeket, adott esetben termékeket, a legnagyobb bevétel vagy konverziós szám elérése érdekében. Haszálhatjuk akár egy szolgáltatásnál a konverzió maximalizálásra vagy egy webáruház esetében a konverziós érték növelésére, bevétel emelésére.

Az elmúlt 1,5 hónap Netmarketinges tapasztalatai alapján mára már megkerülhetetlen Google Ads kampánnyá nőtte ki magát, sok ügyfelünknél markánsan növelte a bevételt vagy a konverziószámot. Egy okosan felépített, szegmentált és tesztelt Performance Max sokat fog tudni hozzáadni a 2022-es eredményeinkhez.

 

Nézzük meg közelebbről a saját tapasztalataink alapján: 

Egy 2022 Januári eredmény. A jobb oldalt színesben látszanak a konverziók számai és a konverziós költségek. Ami látszik rajta, hogy a 141 beérkezett konverzió 34,4 %-át adja a performance max. Ez önmagában is szép szám, de ha összevetjük a konverziónkénti költséggel, akkor még kiemelkedőbb, mivel a “hagyományos” tökéletesre optimalizált keresési kampánynál kevesebb, mint a feléért termel. Természetesen nem teljesen összehasonlítható a kettő, mivel a Perfmax több kampánytípust tartalmaz, de a hatásossága megkérdőjelezhetetlen.

Másik példának vegyünk egy webáruházat

A kimagaslóan jó megtérülésű brand kampány mellett a második a perfmax. A cél általában a 10x megtérülés szokott lenni, ez persze ipartól függően változó, de hüvelykujj szabálynak jó. Ehhez képest 2,8x annyi bevételt hoz, és ami a lényeg, hogy nagy volumenben tudja ezt - ellenben például egy brand kampánnyal.

 

Pár dologgal azért árnyalnám a képet:

  • A shopping kampányt meg tudja ölni, azaz a kettő párhuzamosan nem igazán futtatható (a perfmax tartalmazza a shoppingot).
  • Mivel ez egy nagyrészt algoritmusra támaszkodó kampány, a hatékonyságát a magas költés segíti, így az alacsony költésű fiókoknak kevésbé lehet megtérülő.
  • A kampányépítés még az első szakaszban jár, így a lebontott adatok nem állnak rendelkezésre. Ez abban nagy nehézség lesz, hogy tanulságokat vonjunk le belőle, mivel nem tudjuk, a konverzió a kampány melyik formulájából származik.

 

Ha Te is szeretnéd fellendíteni a vállalkozásodat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és maxoljuk ki együtt a lehetőségeidet!

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink