BlogCikkeinkből


Szerző: Kelecsényi Klarissza

Már elérhető a Google Ads Transparency Center és megjelent a 2022-es Ads Safety Report

Nézzük is meg, hogyan profitálhatnak az online hirdetők és a felhasználók a Google Ads Transparency Center működéséből és mit tanulhatunk a 2022-es Ads Safety Report soraiból!

 

Mi is az a Google Ads Transparency Center?

A Google Ads Transparency Center tulajdonképpen a Google által nyilvánossá tett digitális hirdetéstár adatbázis, amely az átláthatóság és az adatvédelem előmozdításának jegyében nyújt segítséget az online hirdetések világában. Célja, hogy nyilvánosan, bárki számára elérhető legyen minden olyan aktív online hirdetés, amely a Google keresési vagy display hálózatán, illetve a YouTube-on megjelenik.

 

Milyen előnyei vannak?

Megjelenése számos előnyt rejteget magában mind az online hirdetők, vagy a marketing ügynökségek, és a lakossági felhasználók számára is. Elsődleges célja, hogy a felhasználók ellenőrizhessék az általuk látott hirdetések tulajdonosait. Tehát a hirdetés hatására megvásárolandó termékek forgalmazásáért felelős cégeket. Az internetes csalások fénykorában ez egy remek lehetőség a cégek előzetes ellenőrzésére felhasználói szemmel, ráadásul kevesen tudják, hogy a Google Ads hirdetői platform maga is ellenőrzi a hirdetőinek hitelességét.

Az Ads Transparency Center megmutatja az aktív hirdetés legfontosabb adatait: a hirdető adatait, a hirdetés grafikai és kreatív elemeit, emellett, hogy hol és mikor jelent meg a hirdetés, illetve annak formátumát. Ezáltal az online hirdetők, illetve a marketing ügynökség is kihasználhatják a platform nyújtotta előnyöket!

 

Google Ads hirdetési platform

A nem politikai hirdetések nézete (Screenshot a Google Ads Transparency felületéről, 2023 május)

 

A politikai hirdetések esetében még több adatot szolgáltat a Google. A fenti adatokkal együtt azt is megtudhatjuk, hogy mekkora összeget költöttek eddig az adott hirdetésre, hogy hány alkalommal jelent meg a hirdetés, illetve arról is bővebb információt kapunk, hogy kiket céloztak meg vele, így marketing ügynökség számára rendkívüli előnyöket rejthet.

 

A politikai hirdetések nézete (Screenshot a Google Ads Transparency felületéről, 2023 május)

 

A Google Ads Transparency mint hirdetés-elemző eszköz

               Tedd a kezed a szívedre és válaszolj őszintén: hány alkalommal volt olyan, hogy bármit megadtál volna azért, hogy láthasd a konkurenciád teljes hirdetési repertoárját? Erre részben eddig is volt lehetőséged, viszont a földrajzi behatároltság miatt a külföldre célzott hirdetéseket ezidáig nem láthattad. Hirdetőként tanulmányozhatod bármely más hirdető hirdetési anyagait, az elkészített grafikáit és megírt szövegeit, illetve azt is leszűrheted a látottakból, hogy milyen kampánytípusokkal dolgozik. Mindemellett egy átfogóbb képet is kaphatsz arról, hogyan tudod még jobban megszólítani a célközönségedet és könnyedén feltérképezheted a külföldi piac hirdetési trendjeit is.

 

Megjelent a 2022-es Ads Safety Report

            Amint már fentebb említettük, a Google ellenőrzi az Ads hirdetők hitelességét és az utóbbi évben még több országra kiterjesztette a hirdetők pénzügyi ellenőrzését is. Mindezt az internetes csalások elkerülése és az átláthatóbb hirdetési rendszer támogatása érdekében teszi.

            A nemrégiben megjelent 2022-es Ads Safety Reportból még többet megtudhatunk a Google cselekvési tervéről. A jelentés szerint tavaly 29 szabályt módosított vagy adott hozzá a hirdetési szabályzathoz, amelyet minden online hirdetőnek kötelező betartania. Az újragondolt szabályok értelmében a Google több mint 4 milliárd hirdetést törölt vagy tiltott le, és közel 6,7 millió szabálysértő hirdetőt függesztett fel egyetlen év alatt.

            Mintegy 17 millió, az Ukrajnában zajló háborúval foglalkozó hirdetés került letiltásra, így a háborút kihasználó, tagadó vagy támogató hirdetéseket törölték, illetve felfüggesztették az oroszországi hirdetők hirdetéseit a Google szolgáltatásaiban.

            Továbbá a Google kiterjesztette a kiskorúak hirdetési megcélzására vonatkozó szabályokat is. Blokkolta a kor, nem és érdeklődési körön alapuló hirdetési célzásokat és betiltott bizonyos témájú hirdetéseket, amelyek a tizenévesek fejlődésére káros hatással lehetnek, mint például a társkereső applikációkat vagy a fogyasztószereket népszerűsítő hirdetések.

 

Mennyire jó a transzparencia?

            Mostantól bárki ellenőrizhet bármely Google hirdetést és hirdetőt, vagyis átláthatóbbá vált a hirdetési rendszer. Az adatvédelem és a tisztább online hirdetői rendszer érdekében meglépett intézkedések a felhasználókat védik, csökkentve az internetes csalások arányát. A felhasználók mellett az online hirdetők, marketing ügynökségek is profitálhatnak a Google újításából, hiszen egy ingyenesen elérhető, böngészhető hirdetési adatbázishoz jutottak, amelyet versenytárselemzéshez igazán jól lehet használni.

 

 

szerzo

KELECSÉNYI KLARISSZA
PPC MANAGER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink