BlogCikkeinkből


Szerző: Kis-Hugyecz Nikolett

Legnagyobb szakmai sikerem

Már középiskolás korom óta tudom, hogy marketinggel szeretnék foglalkozni. Tavaly márciusban kezdtem el a Netmarketingnél dolgozni, mint junior PPC menedzser. Motiváltságom és kíváncsiságom vitt előre folyamatosan, szeretem, ha egy projektben van kihívás és igazán utat engedhetek a kreativitásomnak. Az első pár ügyfeleim közé tartozott egy B2B vállalkozás is, és nem kis feladatot kaptam: szerezzek minél több potenciális ajánlatkérőt számukra facebookon. Nos, aki otthonosabban mozog a marketingben tudja, hogy egy B2B vállalkozás marketingje bizony nagyobb falat szokott lenni, mint egy webáruházé. Nincs kézzel fogható termék, amelyet értékesíteni tudsz, itt egy megfoghatatlan szolgáltatást/dolgot kell eladnod úgy, hogy az minél profitábilisabb legyen a megrendelőnek. Sok fejtörést okozott, mivel nagyon speciális szolgáltatásról volt szó. Ki lehet a célcsoport, azon belül is ki lehet az az egy, aki a döntést meghozza, hogy ajánlatot kérjen? Hogyan/milyen kommunikációval/kreatívval tudnánk a legjobban megszólítani? Melyik kampány lesz a befutó, amely esetében a legnagyobb számban tudunk érdeklődőket bevonzani, minél kisebb konverziónkénti költségből? 

Piackutatást végeztem, több, mint 10 embert -aki célcsoport lehetne- megkérdeztem, hogy nekik mi a véleményük a szolgáltatásról és felderítettem fájdalompontjaikat. Majd összeállt az egész, fel tudtuk vázolni az optimális buyer personákat, amik/akik alapján elindulhattunk a hirdetések tekintetében. Tudtuk, hogy kit kell megszólítanunk és hogy mely fájdalompontokra menjünk rá. A fő célcsoport a könyvelők voltak – igaz nem ők voltak a végleges döntéshozók, de nekik voltak azok a fájdalompontjaik, amikre alapozva általuk elértük a döntéshozót. A fájdalompontjuk pedig a hosszas, manuális adminisztrációs feladatok és az azok miatti hátfájás volt, valamint az időhatékonyság növelése és a hibalehetőség kiiktatása. A döntéshozók esetében is az időhatékonyság (gyorsan és automatizáltan működjön az adminisztráció), az innováció és nyilvánvalóan a költséghatékonyság volt a fájdalompont. 

A legtöbb helyről azt a választ kaptam, hogy nincs idejük arra, hogy elolvassák az egész oldal tartalmát, vagy hogy oktatóvideót nézzenek. A lényeg kell nekik és amennyiben érdekli a szolgáltatás, akkor minél gyorsabban tudjon ajánlatot kérni. Így arra a megoldásra jutottunk, hogy egy űrlapos kampány lesz a tuti befutó. A potenciális érdeklődők böngészik a facebook-ot, meglátnak egy olyan kérdést, amely pont a fájdalompontjukra lép és ahogy rákattintanak a hirdetésre azonnal tudnak is ajánlatot kérni (azaz úgy érezhetik, hogy rögtön tudják  csillapítani „fájdalmukat”).

 

Elkezdtek szépen, folyamatosan jönni az érdeklődők és pár héten belül elértük az ügyfél számára ideális lead mennyiséget. Ugyan a B2B szektor a vállalkozásokat célozza, de azokat is az emberek alkotják. Csak meg kell találnunk a megfelelő utat és módszert, amelynek segítségével hatékonyak és sikeresek lehetünk. Azóta már nem egy B2B vállalkozásnak segítettem potenciális leadekhez jutni. Te megtaláltad már a helyes utat?

Kis-Hugyecz Nikolett

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink