BlogCikkeinkből


Szerző: Reszegi-Góczi Réka

Legfontosabb SEO trendek 2023-ban

Az új évbe lépve fontos, hogy a digitális marketingszakemberek a webhelytulajdonos tájékozódjanak a legújabb SEO-frissítésekről és trendekről. Ebben a cikkben a legújabb SEO trendeket vesszük górcső alá, amik kihagyhatatlanok lesznek 2023-ban.

 

1. Mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (AI) jelentősebb szerepet fog játszani 2023-ban a keresőoptimalizálásban, mivel a keresőmotorok a mesterséges intelligencia segítségével jobban megértik és értelmezik a felhasználói szándékokat. A mesterséges intelligencia emellett képes lesz megérteni a keresési lekérdezés kontextusát is, ezért fontos a releváns és pontos információk nyújtására összpontosítani a felhasználók számára.

A Google nyilatkozata szerint pedig, ha az AI-val létrehozott tartalom hasznos, és az emberek számára épült, akkor nem büntetik azt. Tehát, zöld utat kapott az AI-val történő tartalomgyártás.

 

2. Fokozott hangsúly a felhasználói élményre

A webhelyek rangsorolásakor a Google mindig is nagy jelentőséget tulajdonított a felhasználói élménynek, azaz az UX-nek (User Experience). 2023-ban ez valószínűleg ennek a fontossága továbbra is fentáll majd az előző évekhez képest.

Ez azt jelenti, hogy a webhelytulajdonosoknak a pozitív és zökkenőmentes felhasználói élmény megteremtésére kell összpontosítaniuk, beleértve a gyors oldalbetöltési időt, a mobilbarát kialakítást és az egyszerű navigációt.

A tökéletes UX megteremtése érdekében pedig érdemes elvégezni egy felhasználói magatartás kutatást, hogy javítani tudjuk az élményt. Ehhez fontos olyan pontokat megvizsgálnunk, mint a webhelyre be- és kilépő oldalak, a felhasznált eszközök, vagy éppen az oldalon eltöltött idő és a visszafordulási arány.

 

3. Hangalapú keresés optimalizálása

A hangalapú keresés egyre népszerűbb, és fontos, hogy a webhelyek az ilyen típusú keresésekre optimalizáljanak. Habár ez még itthon gyerekcipőben jár, érdemes lehet felkészülni rá.

Ez azt jelenti, hogy olyan kulcsszavakat kell használnunk, amik megfelelnek az emberek beszédmódjának. Így például az ékezet nélküli, vagy éppen helyesírási hibákat tartalmazó szavakat kizárhatjuk. Ezenkívül fontos, hogy leginkább a long tail kulcsszavakra koncentráljunk.

A hangalapú keresés SEO optimalizálásához érdemes a tartalomban gyakori társalgási kifejezéseket és kérdéseket szerepeltetni. Ezenkívül gondoskodnia kell arról, hogy webhelye sémajelölést használjon, hogy a keresőmotorok könnyebben megértsék a webhely tartalmát.

4. Mobil SEO

A mobil SEO egyre fontosabbá válik 2023-ban, mivel egyre többen használnak okostelefont a laptopokkal és asztali gépekkel szemben. Ez azt jelenti, hogy a webhelyeknek a mobilbarát kialakítást és a gyors oldalbetöltési időt kell előnyben részesíteniük a felhasználók számára.

Ehhez pedig érdemes beállítani az úgynevezett első mobil indexelési lehetőséget. A Google mobil-első indexelése azt jelenti, hogy a Google a webhelyet a mobil verziója, nem pedig az asztali verziója alapján indexeli és rangsorolja.

5. Core Web Vitals

A Core Web Vitals 2023-ban is rangsoroló tényező, mivel a Google ezeket használja a webhely betöltési sebességének és vizuális stabilitásának mérésére. Ez azt jelenti, hogy a webhelytulajdonosoknak webhelyük betöltési sebességének és vizuális stabilitásának javítására kell összpontosítaniuk, hogy előrébb kerüljenek a keresőmotorok eredményoldalain, azaz a SERP-ben.

6. Tartalom minősége

A tartalom minősége 2023-ban még mindig kulcsfontosságú tényező a keresőoptimalizálásban. Habár a tartalomgyártásba már be fog csatlakozni az AI is, figyelmet kell fordítanunk arra, hogy a tartalom minden esetben a felhasználók számára szóljon, és hasznos legyen.

Ugyanis a Google algoritmusát úgy alakították ki, hogy jutalmazza a jó minőségű, informatív és vonzó tartalmat, amely értéket biztosít a felhasználó számára. Ezt támasztja alá a nemrégiben lefuttatott hasznos tartalom algoritmus frissítés is, amit már minden nyelven lefuttattak.

7. TikTok SEO

A Google az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektetett a vizualitásra, ennek pedig 2023-ban szerves részét fogja képezni a TikTok is.

A TikTok SEO a közösségi platformon megjelenő videók és a hashtagek optimalizálásának folyamatát jelenti a tartalom láthatóságának és elköteleződésének növelése érdekében. Ez releváns kulcsszavak használatával, na meg persze jó minőségű videók készítésével érhető el. Fontos kiemelnünk, hogy a platform videói a Google-ban jelennek meg, és magának a TikToknak nincsen saját algoritmusa.

 

Reszegi-Góczi Réka
SEO szakértő

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink