BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Leadgenerálás – nagy bevétel, rafinált előkészület

Mi a különbség egy lakás vagy egy könyv eladásakor? Rengeteg minden.

 

A nyilvánvaló eltérésekre most nem térünk ki, azonban van egy olyan folyamat, amely nagyban segít abban, hogy nagyobb értékű termékeket is sikeresen adjunk el az interneten. Ez a folyamat a leadgenerálás. Ugyanis, amíg egy könyvet, szájfényt, csavarhúzó készletet egyetlen kattintással a kosarába rak a felhasználó, addig egy lakás, telek, autó vásárlásakor hosszasan nézelődik, tájékozódik. Ez az a tényleges vásárlást megelőző lépcsőfok, amely a passzív látogatóból érdeklődő felhasználót, majd tényleges vásárlót generál.

 

A leadgenerálás leginkább a B2B cégeknél, tehát az olyanoknál gyakori, akik maguk is cégeknek értékesítenek. Azonban nyilvánvaló haszna van azoknál is, akik a lakossági piacra hirdetnek.
De miről van szó tulajdonképpen?

Interneten egyszerűbb eladni egy bejárást vagy egy tesztvezetést, mint egy lakást vagy autót. Ennek okát a bevezetőben már említettük. Ha eladtuk a tesztvezetést vagy a bejárást, akkor a helyszíni értékesítő kollégának sokat segítettünk, hogy nyélbe üsse az üzletet. Az ő sikere pedig a miénk is!

A Facebook már lehetőséget ad az ilyen típusú hirdetések készítésére, igaz, csak mobilfelületen. Ezt a rendszer alapértelmezettként állítja be. Ja, és csak a Power Editorban működik…


Első lépésként a + Kampány létrehozásakor adjunk nevet az új kampánynak, majd válasszuk ki az Érdeklődők keresése lehetőséget.
Itt azonnal létrehozhatunk új hirdetéscsoportot és hirdetést a nevük megadásával.

Alapértelmezettként a vásárlási típusnál a Licit lehetőség adott. (A másik lehetőség a Rögzített árú.) Beállítható továbbá egy költési limit, ami azt jelenti, hogy ennek kimerülésekor a kampányban lévő hirdetéssorozat automatikusan leáll.

 

Ezután a Hirdetéssorozat létrehozása lehetőséggel megyünk tovább, ahol ismét az első lépésnél felugró ablakkal találkozunk. Itt adjuk meg a hirdetéssorozat nevét. (Ha ezt az első lépésnél megadtuk, akkor is kéri újra.)

 

A következő lépésben adjuk meg az olyan praktikus feltételeket, mint az oldal, ahol megjelenjen a hirdetés, a költségkeret, ütemezés, a célközönség, az optimalizálás és árképzés.

 

Ha ezen beállításokat elvégeztük, mehetünk a hirdetések szintjére, a jobb felső sarokban.

 

Ismét jön a szokásos ablak, ahol ezúttal a hirdetés címét adhatjuk meg.

A most megjelenő ablakban tölthetjük fel a kreatívot. Hirdetési szöveg, kép, CTA-gomb, a konverziókövetés beállítása, és az Érdeklődőkeresési űrlap! Ez az igazi újdonság! Mivel ez a hirdetési forma csak „mobilosoknak” érhető el, így érdemes röviden, tömören fogalmazni.
Ha készen vagyunk a szokásos hirdetésfeltöltéssel, jöhet az Érdeklődőkeresési űrlap létrehozása.

 

Új űrlap létrehozásakor meg kell adni az űrlap címét és a nyelvét.


 

Ezután jöhet, hogy milyen információkat szeretnénk megkérdezni.

 

Majd meg kell adni az oldalunk adatkezelésre, adatvédelemre vonatkozó passzusának url-címét.

 

Ezután megtekinthetjük az elkészült űrlap előnézetét. Tetszőlegesen módosíthatunk rajta bármit.

 

Ha továbblépünk, a rendszer kér egy, a webhelyünkre mutató hivatkozást.

Itt véget is ér a történet, hiszen nincs más hátra, mint a Power Editorból feltölteni a változtatásokat, amelyek megjelennek fiókunkban.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink