BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Jobban teszi, ha nem néz jobbra!

Ugyanis már nem lát ott semmit…

AdWords hirdetőként azonnal feltűnik a képernyő jobb oldalán tátongó hófehér üresség. Privát felhasználóként lehet, hogy észre sem veszi, mi izzasztja meg az online marketinges szakma művelőit.

 

A Google már 2010 óta vizsgálta az organikus lista jobb oldalán megjelenő hirdetések hatékonyságát. Egyes cégek olyan teszteket végeztek, amelyekkel kiderítették, mely ügyfelüknek eredményes a jobb oldali listába kerülés, mely témák kapósak ezen az oldalon. Voltak ilyenek!

Most azonban megszűnt ez a lehetőség. Február 19-e volt az utolsó nap, hogy foglalt volt a képernyő jobb széle. (Nagy ritkán találkozhatunk még jobb oldali hirdetéssel, de a hónap végére teljesen el fognak tűnni.) Azóta viszont nem három, hanem négy hirdetés jelenik meg az organikus lista elején!

Ezzel párhuzamosan jogos a kérdés, hogy hogyan hat a Google ezen lépése a SEO-ra? Egy egész iparág épült ugyanis arra, hogy az ügyfeleik weboldalát az organikus lista első helyére „dolgozzák”. A négy hirdetés jelentős helyet foglal, főleg, ha utánuk egy térképes találat jelenik meg. Így a lista első helyén szereplő weboldalnak esélye sincs az ún. hajtás feletti megjelenésre.

Mit okoz ez a gyakorlatban? Igazi erődharcot a felső négy pozícióért? Emelkedik a kattintásokért fizetett összeg? Meglátjuk.

Minden bizonnyal kell néhány hónap, amire stabilizálódik a rendszer, kialakulnak az új fizetési nagyságrendek. El kell kezdeni tesztelni, hogy melyik a számunkra legjobb, leginkább megtérülő pozíció és beállítás.

 

Tesztre fel!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink