BlogCikkeinkből


Szerző: Bódis Orsolya

Így készíts szabályos nyereményjátékot Facebookon és Instagramon

Az elmúlt években rengeteg változáson ment keresztül a digitális marketing világa, de az egyik örökzöld stratégia, amely továbbra is az egyik legnépszerűbb, az a nyereményjátékok szervezése a közösségi médiában, különösképpen a Facebookon és az Instagramon.

Ezen platformokon való jelenlét ma már elengedhetetlen minden cég számára. A nyereményjátékok kiváló eszközök új követők, látogatók toborzására, valamint a már meglévő követők aktivitásának fokozására. Ezen kívül ezek a játékok remekül használhatók brandépítésre is, ami elengedhetetlen az online világban. Számtalan olyan esettel találkoztunk az elmúlt évek során, hogy még a közösségi médiában jelenlévő legnagyobb cégek is hibásan, a jogszabályoknak nem megfelelően indítanak nyereményjátékokat, ezzel kockáztatva a busás büntetéseket.

 

Miért annyira népszerűek a nyereményjátékok?

A válasz egyszerű: az emberek imádnak nyerni! Egy-egy jól megtervezett nyereményjáték költséghatékony módon képes növelni egy cég ismertségét és elköteleződését, miközben a résztvevők is élvezik a folyamatot.

 

Mi a teendő egy sikeres és jogszerű játék érdekében?

Elsőként, a nyereményjáték szabályzata nélkülözhetetlen. Ez nem csupán egy formalitás, hanem egy kötelező elem, amely tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • A lebonyolító cég adatai
  • A nyereményjáték elnevezése
  • A játék időtartama
  • A nyeremény tárgya
  • A sorsolás időpontja és módja
  • A Facebook nyereményjáték egyéb sajátosságai
  • Adatvédelmi szabályzat

 

Míg a Facebook az évek során szigorította a nyereményjátékokkal kapcsolatos szabályzatát, továbbra is vannak módok a követők bevonására. Először is, fontos tudni, hogy nem kérhetünk likeot, követést, megosztást vagy tagelést. Viszont itt jön képbe a kiskapu: reakciót kérhetünk a képeinkre! A hozzászólások, vagy akár a "mutasd meg képpel" típusú hozzászólások továbbra is megengedettek, és érdemes kiemelten használni őket.

És ne feledjük, a játékszabályzat itt is kötelező!

Az Instagram nyereményjátékok világa 

Az Instagram, ellentétben a Facebookkal, sokkal lazább szabályokkal rendelkezik ezen a téren. Szabadon kérhetünk oldal követést, taggelést, sőt, még azt is kérhetjük, hogy valakit jelöljenek meg, aki nem követi az oldalt. Emellett a storys megosztást is bátran használhatjuk, ami egy kiváló módja annak, hogy növeljük elérésünket és minél szélesebb körben megismertessük márkánkat.

 

Vágj bele minél előbb!

A nyereményjátékok továbbra is kitűnő eszközök a közösségi média világában. Fontos azonban tisztában lenni a szabályokkal és azokkal a stratégiákkal, amelyek a legjobban működnek az egyes platformokon. Egy jól megtervezett nyereményjáték nem csupán a követőszám növekedését hozhatja meg, hanem egy erős és elkötelezett közösség kialakítását is. Szóval, kezdj bele, és aknázd ki az összes lehetőséget, ami a játékokban rejlik!

szerzo

Bódis Orsolya
SOCIAL & CREATIVE TEAM LEADER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink