BlogCikkeinkből


Szerző: Bódis Orsolya

Így építs brandet az Instagramon

Kétség sem fér hozzá, a Facebookot nem szabad elfelejtenünk online marketing szempontjából, azonban ha valóban a brandépítés, az arculat kialakítása a cél, vagy csak szeretnénk igazán jelen lenni az online térben az Instagram lesz a megfelelő platform. Időbe és energiába telik egy igényes, bevételt generáló Instagram profilt létrehozni, de két dolog biztos: megéri és kell is.

 

Tisztázzuk az alapot! 

Tudom, hogy most mi jár a fejedben. Nem vagyok ugyan gondolatolvasó de a több mint 5 évnyi tapasztalatom a social media marketingben megmutatta ügyfeleim fő aggályát, ami nem más, mint a piac telítettsége. Fontos tisztázni, hogy nem szabad arra gondolnod, hogy számodra már “nincs hely az Instagramon” illetve, hogy a siker csak néhány kiváltságos személynek jár. A siker Neked is jár, csak tenned kell érte! 

 

Mérjük fel a terepet! 

Ha megvan, hogy mi a célod márkáddal, ki a célközönséged és mi az, amit kommunikálni szeretnél feléjük, akkor jöhet a következő lépés: a terepszemle. Nagyon fontos, hogy ismerd a konkurenciáidat. Ez több szempontból is nagyon fontos, azonban leginkább azért van jelentősége, hogy megnézd mi az, amivel Te többet, újat  tudsz nyújtani náluk. Kutasd fel a releváns profilokat, nézd meg milyen hashtageket használnak, milyen az aktivitásuk, mire reagálnak követőik. Javaslatom, hogy gyűjtsd táblázata a versenytársakat és időről időre végezz felülvizsgálatot. Így tudsz igazodni a trendekhez, de leginkább proaktívvá válhatsz, ami új követőket és a későbbiekben bevételt fog jelenteni. 

 

A kis kettőskereszt fontossága

Egy apró dologról van szó, de ne becsüld alá! Fedezd fel melyek azok a keresőcímkék, amelyek népszerűek és számodra is relevánsak lehetnek. A jó hashtagek használatával olyan emberek találhatnak rá a profilodra, akik valóban érdeklődnek aziránt, amit márkád képvisel. Gyűjtsd össze azokat a fogalmakat, amelyek kapcsolódhatnak a profilodhoz, illetve javaslom, hogy legyen egy saját, márkaspecifikus hashtaged is.

 

Folyamatos és megnyerő tartalom

Nem az a lényeg, hogy eláraszd posztokkal a profilodat, azonban a folytonosság lényeges. Követőtáborod építéséhez engaging tartalomra lesz szükséged, erre magyarul a megnyerő szó a legmegfelelőbb. Olyan kontentet kell szolgáltatnod követőid számára, ami arra készteti őket, hogy megnézzék, likeolják a posztodat. 

Esztétikus, megragadó és egyedi tartalmat kell szolgáltatnod ahhoz, hogy permanens növekedést tudj elérni. Amint egyre nagyobb aktivitást generálsz, az algoritmus ezt érzékeli, így egyre több számodra releváns emberhez fogja eljuttatni a tartalmad. 

 

Apró trükkök elérés és aktivitás generáláshoz

  1. Azok a posztok, amelyeknél megjelölöd a lokációt 79%-kal több engagement-et kapnak, mint azok, ahol nincs taggelés.

  2. Használd az Instagram Storyt! Itt belsős információkat adhatsz át, közelebb engedheted magadhoz követőidet, amitől hitelesnek fognak tartani. 

  3. Az Instagram Storykban tudsz igazán interakciót generálni: szavazással, swipe up linkkel, kérdések feltételével

  4. Legyen egységes a feed: használd ugyanazt a filtert, hogy jó legyen ránézni a profilodra.

  5. Hétvégén sokkal kevesebb az elérés a posztokon, mint hétköznap - a magyarázat egyszerű: hétvégén inkább nem az Instagram pörgetésével foglalkoznak az emberek szabadidejükben. 

  6. Nyereményjáték szervezése - ha lehetőséged van együttműködések kialakítására vagy olyan termékekkel rendelkezel, amellyel tudsz nyereményjátékot szervezni, akkor ezzel jó néhány követőt magadénak tudhatsz, illetve az aktivitásod is nőni fog. 

 

Egy jó Instagram profilnak nincs titka. A profi menedzsment a kulcs ahhoz, hogy növekedő, elérést és profitot termelő Instagram oldalad legyen. 

 

Bódis Orsolya

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink