BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

A Facebook-posztolás titkai – hogyan posztoljunk?

A Facebookon megjelenő posztolási ablakot talán senkinek nem kell bemutatni.

Ott van az oldal tetején, azonnal belebotlik a felhasználó. Viszont nem mindegy, hogy mit helyezünk el benne. Ugyanis az oda illesztett szöveg, kép, videó gyakorlatilag belevési magát a világháló történelmébe. Szétszóródik a világban, időnként újra felbukkan, évek múltán is fellelhető. Nemcsak örök emlék, hanem fontos mérőeszköz is a Facebook számára. Egy hitvány, értéktelen poszt gyorsan beleolvad a milliárdnyi közölnivalóba, míg az értékes, releváns tartalom segít egyedivé válni.

 

De milyen lehetőségeink vannak?

Állapot:
ide illesszük a szöveget és a linket. Egyaránt használhatunk a saját vagy külső weboldalra mutató hivatkozásokat is. Már itt gondolkodjunk előre: ha van automatikusan hozzárendelt kép az általunk posztolni kívánt linkhez, nem biztos, hogy jó nekünk. Töltsünk fel inkább sajátot, amely jó minőségű, releváns, Facebook-kompatibilis. Igazi lájkmágnes!

 

Fénykép/videó:
itt töltsük fel a képeket vagy videókat, esetleg készítsünk fotóalbumot. Ha van lehetőségünk, Youtube-videókat linkeljünk, mert a Google lelkét kellemesen masszírozza, a saját tulajdonában lévő megosztóportálról válogatunk. Így a Facebook is jobban értékeli bejegyzésünket.
Ajánlat, esemény jellegű:
itt kreálhatunk különleges ajánlatot, eseményt vagy nagyobb jelentőséggel bíró mérföldkövet. Ez utóbbi, tehát a mérföldkő elhelyezése azért kiváló megoldás, mert a legutóbbi algoritmusfrissítés óta a Facebook kedveli a mérföldköveket, nagy jelentőséget tulajdonít nekik, ergo magasabbra értékeli a posztot.
Fotók:
itt egyedi képet tölthetünk fel az adott poszthoz. Ahogyan említettük, a kép legyen egyedi, esztétikus, méretre igazított. Kerüljük a lopott tartalmat, amennyire csak lehet. Ugyanígy járjunk el a másokat sértő, megbotránkoztató témákkal.
Hangulatjel:
itt megoszthatunk egy emoticont, amellyel tudathatjuk az emberekkel, hogy érezzük épp magunkat. Jó lehetőség arra, hogy egy kis humort csempésszünk a bejegyzéseinkbe. A személyesség fontos, emberközelibbé tesz.
Helyszín:
válasszuk ki a földrajzi helyszínt (vagy akár a helyszínhez tartozó Facebook oldalt), hogy tudassuk közönségünkkel, hol tartózkodunk épp.
Közönség célzás:
ennek az eszköznek a segítségével megcélozhatjuk az elérni kívánt embereket bizonyos szempontok, pl. nem, életkor, lakóhely vagy érdeklődés alapján.
Bejegyzés kiemelése:
tovább növelhetjük a posztjaink elérését, ha fizetett hirdetést készítünk belőle.
Bejegyzés láthatósága:
ebben a menüpontban kiválaszthatjuk, ki lássa a bejegyzéseinket helyszínre és nyelvre való tekintettel, vagy akár mindenki által elérhetővé, azaz nyilvánossá tehetjük (ez az alapbeállítás).
Bejegyzés időzítése:
ha Küldés gomb melletti nyílra kattintunk, lehetőségünk nyílik a bejegyzésünk előre- vagy visszaidőzítésére, sőt, akár piszkozatként is elmenthetjük, ha később még finomítani szeretnénk rajta.

 

Jó posztolást kívánunk!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink