BlogCikkeinkből


Szerző: Panyi Krisztina

Hogy készülnek reklámszövegeink?

A jó reklámszöveg receptje mögé már számos online marketing tartalomkészítő és oktató felsorakozott, ki hasznos, ki haszontalan tanácsokkal.

Elmondanám, hogy egy darab, univerzálisan jó „recept” sajnos nincs, hiszen minden ügyfél, minden kampány, minden célcsoport más igényekkel rendelkezik, más lesz a megfelelő megközelítés a reklámok kreatívai esetében.

Így nem is próbálkozom meg egy darab általános tanácshalmazt elhozni ma Nektek, hanem arról fogok írni, hogy mi a Netmarketingnál milyen módon szoktuk kitalálni és megírni kreatívainkat.
 

Minden a tervezéssel kezdődik

Általánosnak tűnhet, de legalább annyira igaz is, hogy addig nem kezdünk bele a kreatívok írásába, míg nem ismerjük meg az ügyfelet, és nincsenek készen az adott kampány buyer personai. Ezek nélkül ugyanis felesleges lenne bármit is alkotni, akár egy hangosbemondóval kiállhatnánk az utcasarokra is, körülbelül ugyan annyi hatása lenne, és még be is rekednénk.

Miután megvannak a célcsoportjaink, a bőrükbe képzeljük magunkat. Kik is vagyunk? Várandós kismamák, akik úgy érzik, egy kényelmes ruhát sem találnak? Vállalkozók, akik most kezdnének bele kapcsolatrendszerük kiépítésébe? Esetleg kisgyerekes szülők, akik nehéz anyagi helyzetük ellenére mégis szeretnének elmenni nyaralni?
 

Megfogalmazzuk a mondandót, kifejezetten nekik

Tehát, beleéltük magunkat a többiek szerepébe, felvettük mások ingét, még akkor is, ha a közmondás szerint nem kellene. Hogyha ez megvan, elkezdünk ötletelni azon, miként tudjuk megszólítani őket.

Minden egy problémafelvetéssel, vagy kérdéssel kezdődik a hirdetések címsorában, melyet utána kibontunk, és a törzsszövegben tanáccsal válaszolunk meg. Igyekszünk szellősen, közérthetően, egyszerűen írni, mert senki sem szeretne kilométeres problémaleírásokat olvasni mikor alig van ideje bármire is.

Fontos, hogy bármilyen kattintásra motiváló CTA felhívást a hirdetés végén igyekszünk kicserélni egy, a helyzethez jobban illő mondattal. „Kattints ajánlataink” helyett mindig jobb olyan kis apróságokat beleírni, ami sejteti az olvasóval, hogy mégis mi vár rá, ha kattintani fog. „Olvasd el blogunkon” felhívással sokkal többet mondtunk el arról, hogy mi lesz, ha megnyitja a linket, mint azzal a szöveggel, hogy „klikk ide”.
 

Végül persze nem maradhat el az optimalizálás

Lehet, hogy alacsony az átkattintás, vagy az ügyfél húzza a száját egy-két szöveg esetében, így bele kell nyúlnunk a kreatívainkba. Azonban az is előfordul, hogy kiemelkedően teljesít a hirdetés, és azért kell megvizsgálnunk alaposabban, hogy a nyertes formulát kicsit megértsük az adott környezetben, és konzerváljuk magunknak jövőre nézve. Mindenesetre az utánkövetés fontos része a folyamatnak, melyről soha sem szabad megfeledkeznünk.

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink