BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Online mesterlövészeknek: Facebook Retargeting

Újracélzás. 2009-ben fordult elő először idehaza, hogy az Index.hu elkezdett mást ajánlani azon olvasóinak, akik már jártak az oldalon adott témában, mint azoknak, akik nem.

A viselkedési alapú retargetálás során pontosabban megjelölhető a célcsoport, hiszen azok kapják a hirdetést, akik már böngészési előzményeikben, vásárlásaikban érdeklődtek egy adott termék/szolgáltatás iránt. Így elkerülhető az agresszív, tolakodó reklám, amelynek több a kára, mint a haszna.

A retargetálás használata esetén a hirdetések követik a felhasználókat, folyamatosan emlékeztetvén őket arra, hogy még nem reagáltak arra a termékre/szolgáltatásra, amely iránt korábban érdeklődést mutattak. Jó célcsoportnak tekinthetők azok, akik már elkezdtek egy online vásárlást, azonban valamiért mégis meggondolták magukat. Ebben az esetben fontos, hogy a retargeting-kampány az előnyökre fókuszáljon.

 

Mitől lesz jó egy facebook retargeting kampány?

bullet_colored_4Attól, hogy figyelemfelkeltő. Ez nem feltétlenül a felugró ablakokon múlik, hanem inkább a hirdetés megfogalmazottságán, a képi megjelenésen, az eltalált megszólításon.

bullet_colored_4Attól, hogy tervszerűen halad: meg kell határozni, hogy mennyibe kerülhet egy konverzió. Tudni kell előre, hogy mennyi költségből mennyi haszon realizálódhat (árazási stratégia).

bullet_colored_4Attól, hogy pontosan tudjuk, mikortól, meddig tart a kampány. Nem árt az emberismeret, hiszen kifizetődő eltalálni, mennyi idő kell a konverzióhoz döntés meghozatalához. Egy kevésbé ismert márka esetén például jó, ha többször kerül szem elé a hirdetés.

bullet_colored_4Attól, hogy folyamatosan figyeljük és optimalizáljuk a beindult folyamatoknak megfelelően. Adott esetben növelni kell a megjelenések számát, máskor le kell rövidíteni vagy meg kell hosszabbítani a kampányt.

 

Régebbi bejegyzésemben már említettem a Facebook hirdetés célzásokat. Érdemes elolvasni.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink