BlogCikkeinkből


Szerző: Szimjon Tímea

Ezeket a lépéseket mindenképp ellenőrizd mielőtt hirdetni kezdesz

Sok kezdő, induló webshopnál, szolgáltatónál látom, hogy gyorsan létrehoznak egy vállalkozást, feltöltik termékekkel a shopot és jöhetnek a hirdetések. Sajnos ez nem ennyire egyszerű, sőt, ha jót akarsz magadnak, akkor lassíts le és kezd az elején.
 

1. Lépés - Tekintsd át a weboldalad

Nézzük meg a weboldalad! Felhasználóbarát? Könnyen eléri a célját (vásárlás, szolgáltatás igénybevétele), esetleg van célja?

Sajnos a szép weboldal önmagában semmit sem jelent. Összeszedtem néhány pontot, amire mindenképp válaszolnia kell a weboldaladnak:

Ki vagy?

Az első dolog, amit az oldaladra érkezők szeretnek megtudni, hogy Te ki vagy, mivel foglalkozol, milyen eredményeid vannak, hogy megbízhatnak benned. Bizony sok érdeklődőtől eleshetsz, ha nincs a weboldalon egy leírás rólad.

Mitől vagy jobb? miben különbözöl a többiektől?

Ez talán az egyik legfontosabb része az oldaladnak, a pozicionálás. Remélem vállalkozóként azzal már tisztábban vagy, hogy NEM MINDENKI a célközönséged!
Ki kell tűnnöd a tömegből, meg kell találnod azt a konkrét problémát, amit csak Te oldhatsz meg, amire csak Te tudod a megoldást. Tudom nem egyszerű, szívesen segítünk benne!

Mit akarsz tőlem, mit tegyek?

Minél kevesebb kattintással kell irányítanod az érdeklődőt a szolgáltatásaid vagy termékeid felé, a jelentkezéshez, vásárlás véglegesítéshez. Ha bonyolult, vagy hosszú ennek a folyamata (például sok a fölösleges szöveg, kép, ami megzavarhatja vagy elveszik bennük), akkor megunhatják és kilépnek az oldaladról. Sőt, ha rossz az első benyomás, nem fognak később sem visszatérni.

Mennyibe kerül?

Webshopok számára természeten kötelező! Szolgáltatók számára nehéz lehet kitalálni, hogy legyen vagy ne legyen ár? Mi van ha túl sokat írok és ezért nem kérik? Először is nézd meg a versenytársaid, nekik vannak-e áraik, ha igen, milyenek? Fontos, hogy semmiképp ne menj a versenytársaid árai alá, inkább adj értéket, többet, nagyobb áron és ezt kommunikáld is le az oldalon.

Jelen vagy a közösségi médiában?

Gondolom ezt már Te is hallottad: “ha nem vagy fent facebookon, akkor nem is létezel”. Nos ez igaz a vállalkozásodra is. Ismerd meg a célközönséged, hol szeretik tölteni az idejüket, ott neked is kötelező jelen lenned.
 

2. Lépés - Tesztelés

Nézzük meg a vásárlási folyamatot. Mennyire egyszerű vagy nehéz, esetleg valahol elakadnak?

Kövesd nyomon a folyamatot, főleg az új weboldalaknál fontos, hogy ezt rendszeresen ellenőrizd. Erre vannak nagyszerű programok (Smartlook, Hotjar), amellyel videófelvételként megtekintheted az érdeklődők cselekvéseit. Rögtön tudni fogod, hol kell még javítani a weboldaladon.
 

3. Lépés - Stratégia Kidolgozása

Most jön a tervezés. Miből, mikor, honnan lesz bevételed?

Gondold végig, melyik csatornán szeretnél jelen lenni, honnan tudod a forgalmat az oldaladra terelni. Fontos, minél többször találkozik veled az érdeklődő, annál könnyebben fog elköteleződni melletted. A marketing nagy könyvek szerint ez szám 7. Tehát, 7-szer kell találkoznia veled, hogy vásároljon vagy igényelje a szolgáltatásod. Soknak tűnhet, de ha jelen vagy minél több csatornán, akkor ez a szám szétosztódik.

Legyen rendszer abban, amit kommunikálsz, kapcsolódhatnak egymáshoz a csatornák is.

Tervezd meg kb fél évre előre, melyik hónapban mi lesz a fő kommunikáció. Mire irányítod az emberek figyelmét, a végcél, a megoldás a Te terméked, szolgáltatásod legyen.

 

Szimjon Tímea
Marketing vezető - PPC szakértő

 

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink