BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Dinamikus kreatív készítése Facebookon – az alapok bemutatása

Biztosan Te is tapasztaltad már, hogy a Facebookon egyetlen egy hirdetési szöveg kevés.

De a probléma megoldására nem elég, ha csinálunk 7-8 szövegezést, mert ezeket a variációkat általában nem egységesen jeleníti meg a rendszer. Azonban utóbbi időben maga a Facebook adott egy zseniális megoldást erre a fennálló dilemmára, amit dinamikus kreatívnak nevezett el.

 

A dinamikus kreatívról…

Sokak számára még új fogalom lehet a Facebook által felkínált lehetőség dinamikus kreatívak létrehozására. A módszer lényege, hogy a dinamikus kreatív tartalom eszköz előre megadott hirdetéselemeket párosít össze, és ezekből különböző hirdetéseket hoz létre automatikusan, melyeket a későbbiekben hatékonyság alapján rangsorol.

Mi kell hozzá?

Ezt a hirdetési módot választva akár 30 elem is megadható, melyből a Facebook különböző megjelenéseket párosít össze. Összesen 5 db cím írható meg egy hirdetéshez, illetve 10 darab kép vagy videó vihető fel a rendszerbe az egyes esetekben. A szövegezés tekintetében maximum 5 szövegtestet és 5 leírást enged meg a rendszer, valamint CTA esetében is 5 variációban lehet gondolkozni.

Hogyan működik?

A rendszer fókuszában azok az általunk megadott hirdetés elemekből összerakott kreatívok állnak. Azok a hirdetések, amelyek a jobban teljesítenek, és legjobb eredményeket hozzák, többször jelennek meg, mint más variációk, ezzel fokozva a célközönségben kiváltott reakciókat.

Fontos megjegyezni, hogy még nem minden esetben elérhető ez a megoldás. Jelenleg a konverzióra, a forgalomra illetve az alkalmazástelepítésekre irányuló kampánytípusokban lehet csak alkalmazni. Azonban a támogatott kreatívok között engedélyezett a kép illetve videó formátum is. Elhelyezéseket tekintve a dinamikus kreatívok ugyanúgy megjelennek a Facebook hírfolyamban, a jobb oldali hirdetésoszlopban és az Instagram képfolyamban, mint a hagyományosabb hirdetési megoldások.

Miben segít?

Mint azt korábban is kiemeltük, a Facebook a módszerrel összerakott hirdetések megjelenítésekor helyettünk vizsgálódik és dönt. Kiválasztja, hogy melyik kép működik a legjobban, vagy melyik videónkat nézték meg a legtöbben. Mérlegel, hogy rövid vagy hosszú szövegeket kellene használni az adott hirdetési környezetben. Meghatározza, hogy a főcímek közül melyik a legsikeresebb a célközönségnél, és hozzápárosítja a legjobban teljesítő „call to action” gombot is.

Összegezve elmondható, hogy akkor ajánljuk a dinamikus kreatívok használatát a Facebook-on, ha több alternatívából szeretnénk kiválasztani a legjobban teljesítő hirdetéseket. Segítségével munkát és időt spórolhatunk meg a kampányok összeállításakor, és úgy optimalizálhatjuk kreatívjainkat, hogy azok a lehető legjobban teljesítsenek.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink