BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Dinamikus keresési hirdetések – minden esetre

Van egy olyan találmánya a Google-nak, amely azoknak nyújt nagy segítséget, akik széles termékskálával dolgoznak a neten.

Ilyen esetekben előfordulhat, hogy nem minden releváns kulcsszó kerül felvitelre, illetve a folyamatosan változó kínálat is kihívást jelent (pl. egy webshop esetében, hírportálokon, blogoldalakon). Hogy az AdWords ezt kiküszöbölje, létrehozta a dinamikus keresési kampányt, amelyben a hirdetések megjelenítése a hirdető webhelyének tartalma alapján történik. Kényelmes megoldás, hiszen nem kell külön foglalkozni a kulcsszó-állománnyal – mert ebben a kampány típusban egyszerűen nem kell meghatároznunk egyetlen egyet sem. Csábító, nemigaz?

 


 

A kampány kiválasztásakor a rendszer automatikusan létrehozza a dinamikusan változó címsort, nekünk csak a szöveget kell megírni hozzá. A kétszer 35 karakteres hirdetési szöveget azonban úgy kell megalkotnunk, hogy az általános érvénnyel passzoljon a honlap, vagy a meghatározott céloldalak egészére!

 

Kereséskor – amikor a keresőrobot a célzásnak megfelelő keresési észlel – a rendszer automatikusan létrehozza a keresés szempontjából legrelevánsabb címsort és a legjobban passzoló céloldal URL-jét. Ezáltal ezzel a módszerrel „nagyobb lefedettséget”, több konverziót, barátságosabb ROI-t érhetünk el.

A rendszer segít például az adott webhely alapján kategóriákba rendezni a tartalmakat. Ezenkívül az „Adott webhelyek használatával” megadhatjuk azt a konkrét céloldalt, aloldalt, amelyre irányulnak a hirdetések. Ez további lehetőségek tárházát vetíti elénk.

 

Természetesen nem teljesen a Google az úr ebben a helyzetben. Továbbra is megmarad a hirdetésbővítmények használatának lehetősége, a manuális ajánlat- és költségkeret beállítás, sőt, kizáró kulcsszavak is megadhatók.

 

Amennyiben nagyobb webshoppal rendelkezünk, kíváncsiak vagyunk az AdWords teljesítményére, vagy szimplán szeretjük a kényelmet, válasszuk a dinamikus keresési hirdetéseket!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink