BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Csak győzzük követni – folyamatos változások a Facebook vállalkozáskezelőjében

Nagyobb változtatást eszközöltek a Facebook Business Manager felületén.

Akik nehezen viselik a változásokat, már kénytelenek elfogadni a helyzetet: szeptember eleje óta nem érhető el a klasszikus felület. De miben is történt változás? A teljesség igénye nélkül mutatunk néhányat.

 

 

Már maga a kezdőoldal csupa meglepetés. Először is, könnyedén válthatunk céges profilról személyes adatlapunkra.

Azután a bal oldali sávban gyorsan hozzáférünk mindenhez: a Hirdetéskezelőhöz, Power Editorhoz, a Vállalkozás beállításai menüponthoz. Ráadásul innen, egyetlen gombnyomással kezdhetünk neki új elemek hozzáadásának, elemek átvételének, vagy kérhetünk akár hozzáférést is.

A nagy szemű baglyok állandóan segítenek, ráadásul a fiókok bal alsó ficakjában kis ábra jelzi, ha új értesítés érkezett az adott fiókhoz. Ez lehetőséget ad az esetleges azonnali beavatkozásra, nehezebben feledkezhetünk meg a problémáról.

 

Nagyon hasznos az a keresési funkció, amely a keresett oldal vagy fiók nevének beírásakor automatikusan hozza mind a fiókot, mind pedig az oldalt. Így könnyedén kiválaszthatjuk mely felületen szeretnénk dolgozni.

 

Belépve az aktuális fiókba, ezt látjuk:

 

Ha még több információra van szükségünk az adott fiók teljesítményéről, a megjelenő oszlopokat testre is szabhatjuk, aztán ezt a beállítást elmenthetjük, hogy legközelebb ne kelljen egyenként válogatni a lehetőségek közül.

 

A hirdetési sorozatokat is könnyedén szerkeszthetjük. De ugyanúgy egyetlen gombnyomás az új kampány létrehozása, vagy az egész törlése.

 

A hirdetések esetében is történt változás. Ugyanúgy megvan a szerkesztési lehetőség a jobb oldalon, sőt, még előnézetet is tudunk produkálni.

 

A legjobb fejlesztés a hirdetés URL címének módosításának lehetősége. Eddig komoly pluszmunkával járt, ha az ügyfél időközben módosított egy olyan URL címet, amelyre már hirdetést irányítottunk. Eddig ez a hirdetés törlésével, majd újrarakásával járt. Ezentúl erre is van egyszerű megoldás:

 

Akárcsak a CTA-gombok elhelyezésére, illetve változtatására. Idáig ez sem volt egyszerű, konkrétan ebben az esetben is újra kellett gyártani az egész hirdetést. Most elég kiválasztani a legördülő listából a legszimpatikusabb lehetőséget. (A gombok folyamatosan bővülnek, újdonság például az adakozásra való felhívás.)

 

Különböző statisztikai adatokat is azonnal láthatunk mostantól. Ott van minden a szemünk előtt, nem kell külön képernyőt nyitni az elemzéseknek. Látjuk a teljesítményt, a célközönséget és az elhelyezésről szóló kimutatást. Ráadásul végre lehet múlt hónapra szűrni (eddig ez az egy lehetőség kimaradt).

 

A felületen napi szinten dolgoznak a fejlesztők, így előfordul, hogy időnként nem tudunk megfelelően dolgozni egy fiókban. Azonban a fejlesztések eddig jó irányba haladtak, felhasználóbarátabbá változott a rendszer. Egy nagy hibája, hogy még mindig nincs mobilja optimalizálva, ezért az útközbeni gyors, egyszerű változtatásokról le kell mondanunk addig, amíg egy nagyképernyős eszköz nem kerül a közelünkbe.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink