BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Coming soon: Google átirányító telefonszám

Egyre nagyobb vásárlói potenciál rejlik azon mobiltelefon-tulajdonosokban, akik okos eszközeiket nem csupán telefonálásra vagy üzenetküldésre használják.

A Google és a Nielsen közös kutatásából kiderül, hogy amíg 2008-ban mindössze napi 20 percet töltöttünk mobilozással, addig 2015-ben már 3 órára feledkezünk a kijelzőbe. Az 1980 és 1995 között született, Y generációnak nevezett korosztály, aki a fizetőképes keresletet nagymértékben biztosítja, gyakorlatilag állandóan online (always-on). Éppen ezért nagy gondot kell fordítani arra, hogy AdWords hirdetéseink számukra is láthatóak legyenek!

 

A mobilos hirdetések alapfeltétele, hogy az oldal, amelyre hirdetünk, mobilnézettel is rendelkezzen. Ez napjainkban már alapkövetelmény, mégis sokan mellőzik ezt a kérést nem tulajdonítanak nagy jelentőséget, sőt extrém esetben a programozó beszéli le őket a mobilnézetről. Ne engedjünk senkinek, mindenképpen rendelkezzen weboldalunk mobilnézettel!

Mobilhirdetés létrehozása esetén jó szolgálatot tehet a hívásbővítmény beállítása.

 

Ebben az esetben közvetlenül, a bővítményre kattintva azonnal telefonos kapcsolatba léphet az ügyfél a hirdetővel.

Hamarosan remélhetőleg elérhetővé válik a weblap híváskonverziók mérése. Ehhez a jövőben társul egy Google átirányító telefonszám, amelynek segítségével megtekinthetők lesznek a hívások részletei és lehet majd konverziót számolni velük. A rendszer egyelőre még béta verzióban működik.

Ha élesedik, akkor a Google átirányító telefonszámot használó hívásbővítmények és hívást kezdeményező hirdetések csak bizonyos országokban regisztrált telefonszámok esetén használhatók. Magyarország nincs benne a felsorolásban.

A „Csak Display Hálózat” típusú kampányokban szereplő hívásbővítmények nem támogatják az átirányító telefonszámokat, illetve a hívások konverziókként való kezelését – írja a Google AdWords súgója.

Az ilyen módon keletkező konverziókat a Becsült összes konv. elnevezésű oszlopban találjuk majd.

 

A konverziók értékének alapegysége alapértelmezetten 1 USD az Egyesült Államokban, 1 GBP az Egyesült Királyságban és 1 EUR Európában.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink