BlogCikkeinkből


Szerző: Panyi Krisztina

Bevezetés a YouTube világába – dióhéjban Influencerekről

Manapság egyre több cégvezetőnek megfordul a fejében, hogy YouTube-ozni kéne- vagy saját csatornával, vagy influencerek bevonásával.

De mi a szösz az az Influencer? Egyáltalán, mire jó a YouTube? Ezekre a kérdésekre próbálok meg röviden, tömören, clickbait-ek használata nélkül válaszolni első Netmarketinges cikkemben. Nézzük hát, hogy miből is lesz a cserebogár:

A YouTube mára már potenciális márkaépítő eszközzé nőtte ki magát. A közösségi portál a hirdetési rendszeren kívül, a tartalommegosztó véleményvezérek által is számos lehetőséget kínál márkáknak ismeretségük építésére.

 

Az Influencer marketing

A szájreklám nem új keletű fogalom a marketingben: lényege, hogy a potenciális vásárló szívesebben hallgat ismerősére, mint a felé közvetített egyéb reklámokra, mikor egy termék megvételén gondolkodik. Az influencer marketing alapja, hogy a YouTube, Facebook, Instagram és egyéb közösségi oldalakon jelen lévő véleményvezérek (influencerek) személyes véleménye hasonló reakciókat vált ki a követőikben, mint egy baráti termékajánlás.

 

Hogyan működik a gyakorlatban?

Ha véleményvezérekkel szeretnénk online kampányba kezdeni, pár alapvető szabályt mindenképpen be kell tartanunk. A felsorolt pontok a YouTube-on folytatott influencer kampányok példáin alapulnak, de más közösségi média platformra is érvényesek.

  1. Hitelesség

Egy influencer kampány kezdeti tervezésekor fontos látni, hogy a felkeresett influencer csak akkor lesz hiteles, ha a termék beilleszthető organikus videóiba, illetve a márka nem a személyével ellentétes üzenetet hordoz. A termék megismertetése és megszerettetése az influencerrel lényeges eleme a tervezésnek, ugyanis egy kampány mögé sem fogja tudni hihetően a nevét és az arcát adni egy véleményvezér sem, amelyhez nem kötődik. Ilyen esetben a követők becsapása miatt saját maga ellen cselekedne.

  1. Átláthatóság

Az organikus tartalmakba történő szponzorációk esetében a fogyasztók védtelenebb állapotban vannak a promóciókkal és hirdetésekkel szemben, kevésbé készülnek fel az esetleges reklámzaj beszűrődésére. Emiatt egy agresszív, de a szponzoráció tényét titkoló jelenet az adott videóban nagyobb ellenérzést válthat ki. Ezért minden esetben fontos érthetően és világosan közölni a nézővel, hogy az adott tartalomban termékmegjelenítés illetve szponzoráció található.

  1. Kivitelezés

Véleményvezérek esetében soha sem szabad megfeledkezni arról a tényről, hogy nem képzett színészekkel van dolgunk, illetve nem reklámfilmet forgatunk. Amennyiben előre megírt jeleneteket és szövegrészeket adunk át nekik, a videós tartalmuk legtöbbször mesterkéltnek fog hatni. Sok esetben kifejezetten kérik a kreatív szabadságot, és miután megismerkedtek és megszerették a terméket, a kész koncepcióval ők állnak elő arról, hogyan lehetne integrálni a kampányt a saját videóikba.

Ezeket az irányelveket a szemünk előtt tartva a kampány tervezési szakaszát a lehető legkevesebb súrlódás mellett lehet kivitelezni. Mindenképpen fontos kiemelni, hogy az influencer kampányok a márkaismertség növelésének hatékony eszközei, ugyanis a véleményvezérek követői a legtöbb esetben 14-24 év közötti fiatalok, akik a legtöbb márkával és termékkel ezen az úton találkoznak először. Ezért nem szabad elfeledkezni arról, hogy az esetleges vásárlások száma alacsony marad, azonban az influencerek felkérésének költségei szintén alacsonyak, így megtérülésükhöz a márkaépítés mellett már kis számú interakció is elegendő.

 

Elsőre ennyit gondoltam elmesélni az alapokról, ígérem, legközelebb jobban beleugrunk a mélyvízbe. Remélem hasznosak voltunk ma Számodra, ha bármilyen kérdésed van, keress minket bátran!

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink