BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

A banner

1994. Rég volt, szép volt, új volt. Az előző évszám a banner megszületésének dátuma, amellyel új korszak kezdődött az online marketing történetében. 

A reklámcsík vagy szalaghirdetés fénye mára azonban némileg megkopott. A jelenleg uralkodó trendek mellett hatékonysága kisebb, pusztán egy csatlakozási pont a weboldalon, ahonnan „közvetlen átszállással” jutunk a reklámozott honlapra.

 

Próbálkozni lehet és kell is, hiszen egy jó banner magasabb átkattintási arányt és konverziót hozhat. Van néhány általános szabály, amit tanácsos betartani. Röviden:

bullet_colored_4 Lehetőleg a banner arculati elemei passzoljanak a céloldalhoz (színvilág, betűtípus stb.)

bullet_colored_4 A szöveg jól olvasható, frappáns, figyelemfelkeltő legyen (akár egy moziplakát vagy könyvborító)

bullet_colored_4 Célszerű valamilyen élő személyt megjeleníteni a képen (kutyával és gyerekkel mindent el lehet adni…), akik lehetőleg szemkontaktusban vannak a felhasználóval

bullet_colored_4 Különböző hirdetési méretekkel, elrendezéssel, képpel és szöveggel lehet kikísérletezni, mi a legjobb recept a célcsoportnak

bullet_colored_4 Apró trükk a cselekvésre ösztönző gomb elhelyezése a képen, amely kattintásra csábíthatja azt is, aki különösebben nem érzett késztetést erre

A kreativitás szabadon szárnyalhat, hiszen többféle banner közül lehet választani. Ahogyan mondtuk, érdemes több variációt készíteni egyetlen témára. Amikből választhatunk:

bullet_colored_4 Statikus banner: nem csinál semmit, csak „van” az oldalon, kisebb az átkattintási aránya, mint mozgó társainak. De könnyen elkészíthető, mindenhol elhelyezhető.

bullet_colored_4 Animált banner: általában 3-6 kockából álló, GIF-szabványokon alapuló, „mocorgó” kép, amely vonzza a tekintetet.

bullet_colored_4 Interaktív banner: kontaktál a felhasználóval például kérdések formájában, amely során az adott válaszoktól függ az eredmény.

bullet_colored_4 Rich media banner: Flash, CSS és Javascript technológiára épülő bannerek, amelyek nagyon figyelemfelhívóak.

bullet_colored_4 Pop up banner: a reklámnak egy új böngésző ablakban történő megnyitását jelenti, amelyet 2004-ben a Windows XP Service Pack 2-je eltörölt (sokak szerencséjére, hiszen túlzásba vitték az alkalmazásukat, így honlapok váltak használhatatlanná)

A felgyorsult információáramlásnak köszönhetően a felhasználókban kialakult a „banner-vakság”. Ennek következményeképpen 1995-ben még 2,1%-os volt az átkattintási arány, 1998-ban már csak 0,5%, és 2000-ben elérte a 0,2%-ot. Napjainkban a bannerek készítésének új stratégiáival párhuzamosan újra növekedni kezdett ezen hirdetések hatékonysága. Rájöttek ugyanis, ha a felhasználók olyan hirdetéseket kapnak, amelyek nem zavarják őket, hanem ahhoz a témához kapcsolódnak, amely érdekli őket, sikereket lehet elérni. Ez (is) magyarázza a remarketing kampányok sikerességét.

 

Google AdWords bannerek (remarketing, display)

Egy kis segítség, bár az AdWords súgóban is meg lehet találni az adatok.

A Google rendszerében az alábbi fájltípusok megengedettek: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP, melyek maximális mérete nem haladhatja meg a 150 KB-ot.

Az alábbi hirdetésméretekben készült bannerek tölthetőek fel az AdWords felületére.

200 × 200Kis négyzet
240 × 400Függőleges téglalap
250 × 250Négyzet
250 × 360Tripla szélesvásznú
300 × 250Téglalap
336 × 280Nagy téglalap
580 × 400Internetes tábla
120 × 600Felhőkarcoló
160 × 600Széles felhőkarcoló
300 × 600Féloldalas hirdetés
300 × 1050Álló
468 × 60Szalaghirdetés
728 × 90Nagy szalaghirdetés
930 × 180Felső szalaghirdetés
970 × 90Nagy szalaghirdetés
970 × 250Billboard
980 × 120Panoráma

Mobil

320 × 50Mobil szalaghirdetés
320 × 100Nagy szalaghirdetés mobileszközökre

 

A feladat tehát nem más: készítsünk kreatív, figyelemfelkeltő bannereket és dobjuk fel forgalmunkat! Hajrá!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink