BlogCikkeinkből


Szerző: Bódis Orsolya

Az influencer marketing nem ördögtől való - tekints rá máshogy!

A klasszikus marketing átalakult


Az internet megjelenésével megszűnt az idő és a tér  dimenzió, így eltűntek a vásárlás addigi korlátai is. Fogyasztásunkat óriási  mértékben befolyásolja a permanens online jelenlét és az információk folyamatos  elérése. Ezáltal a világháló olyan perspektívát nyújt a cégeknek, mellyel egy új  korszak kezdődött számukra: az internetes hirdetés, a termékelhelyezések és az  influencer marketing korszaka.

 

Az influencerek szerepe


Sokaknak feláll a szőr a hátán, ha az influencerekre gondol, de ennek nem kell így lennie! Tekintsünk rájuk csúnyán mondva potenciális hirdetőfelületként, vagy szebben fogalmazva ők az összekötők a vásárlók és a márkák között. Ha jól választjuk meg együttműködésünk alanyát, óriási sikereket hozhat, ezáltal pedig arányosan nő a bevételünk is. A Facebook megjelenésével mindenki számára megnyílt a lehetőség arra, hogy véleményét tömegekkel ossza meg, így volt, aki kihasználta a kínálkozó potenciált. Ahogy ezek az emberek egyre nagyobb közönséget építettek maguk köré, elkezdtek hatással lenni követőikre, ezzel együtt pedig a vásárlási döntéseikre is. Ebből kifolyólag a cégek számára megnyílt az út egy közvetlenebb kapcsolat kialakítására a potenciális vevőkkel. 

 

Stratégia felépítése lépésről lépésre - kulcsszavunk a hitelesség


Egy influencer marketing kampány felépítésénél kulcsfontosságú  meghatározni a kampány célját. A véleményvezérek segítségével felépített  kampány célja lehet a márka ismertségének növelése, a lead, azaz a lehetséges  vásárlók generálása, a közvetlen értékesítés, továbbá a brand lift, mely a  márkaismertség következő lépcsőfoka. A platform meghatározása a következő fontos lépés. A termék célközönsége meghatározó az értékesítés esetén, hiszen így  tud a legkönnyebben célba érni a hirdetés.

Az influencerek lényegében a közösségi média királyai, hiszen óriási  tömegeket mozgatnak meg minimális erőfeszítéssel. Ennek az az oka, hogy a  véleményvezérek sokszínű, izgalmas tartalmakkal árasztják el rajongótáborukat.  Azáltal, hogy az influencerek ilyen szinten beengedik az életükbe a követőiket,  bizalmat építenek bennük. A médiamegjelenések generálásán túl a legfőbb értéke  egy kampánynak az üzenet közvetítés. A megfelelő kampány nem csupán attól  hiteles, ha az ismert arc szelfizik párat a termékkel, hanem képviselni is tudja azt  és jól közli azt az alapvető marketingkommunikációt, miszerint a hirdetett termék  valóban jobbá teszi a használói életét.  

 

Az online marketing teljes térnyerése


Az általam végzett kutatásban többek között azt is vizsgáltam, hogy mi ösztönzi jobban  vásárlásra a fogyasztókat: a televíziós reklám vagy az online marketing. A  válaszadók 45,4 százaléka vásárolt már azért, mert a televízióban reklámozták és  a kitöltők 84,5 százaléka döntött egy adott termék mellett, mert azt egy általa  kedvelt médiaszemélyiség is használta, vagy pozitívan vélekedett róla. Az utolsó  eldöntendő kérdésem bebizonyította az általam igaznak vélt hipotézist, miszerint  az online marketing felülkerekedett a hagyományos marketingeszközökön.

 

Bódis Orsolya

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink