BlogCikkeinkből


Szerző: Reszegi-Góczi Réka

Alap SEO beállítások, amelyek PPC-s szemmel is hasznosak lehetnek

Egy újonnan induló webáruház esetén fontos, hogy még időben elvégezzük az alap SEO beállításokat, hiszen ezzel megelőzhetjük a rengeteg utómunkát. Ide sorolható például a Google eszközök hozzácsatolása, a kanonikus címkék, az URL-ek és átriányításaik, valamint a meta tagek beállításai is.

Az alábbi cikkben 3 különböző CMS rendszert fogunk megvizsgálni az alapbeállítások szempontjából, a Shoprentert, az UNAST, illetve a WordPresst. Az alapbeállítások pedig nem csak a keresőoptimalizálás területén, hanem PPC-s szemmel is fontosak lehetnek.

 

Shoprenter vs UNAS

 

Az alap SEO beállításokat gyorsan tudjuk elvégezni mind a Shoprenter, mind pedig az UNAS kezelőfelületén. Ezt érdemes már akkor elvégezni, mielőtt nekifutnánk az főoldalak, a kategóriák és a termékek kialakításához.

Ez a két bérelhető webáruházmotor méltán mondható a legnagyobb versenytársnak hazánkban. Ez főként a rendkívül egyszerűen használható funkcióiknak, és a webshopindulás támogatásaiknak köszönhető.

 

Kezdjük az elején: meta tag és canonical beállítása

 

Elsőként állítsuk be a főoldalunkhoz tartozó meta tageket. A későbbiekben ez lesz az, ami a főoldalunk kapcsán megjelenik a keresőben. Ha a meta tageket egyedire szabjuk, és jól állítjuk be, a PPC-s kampányokban is a segítségünkre lehetnek.

A Shoprenterben – és az összes fontosabb dolgot - a SEO és Analitikia beállítások menüpontra kattintva tudjuk elvégezni.

A Shoprenteres meta beállítások között megtalálhatjuk a globális meta címet és leírást. Itt érdemes a címet 70, a leírást pedig 180 karakterben megadnunk.

A második legfontosabb lépés, hogy beállítsuk az úgynevezett kanonikus címkéket. A canonical tag azokra a termékekre vonatkozik, amely többféle színben, és méretben található meg a webshopban. Ilyenek estekben érdemes a szülő terméket választani, hiszen ezt fogja indexelni a Google.

Az UNAS kezelőfelöletében a Marketing – Keresőoptimalizálás SEO fül alatt találhatók meg ezek a beállítások. Itt lehetőségünk van arra, hogy a meta cím és leírás hosszát egyedire szabjuk. Természetesen itt is érdemes a fentebb leírtak szerinte megírni ezeket.

A canonical beállításához kétféle opciót jelenít meg számunkra az UNAS. Az első, hogy a többoldalas termék lista esetén az első oldal legyen a gyűjtő. A második pedig, hogy a plusz oldal esetén az első oldal legyen a gyűjtőoldal.

 

 

Terméknév és URL szinkronban, a verhetetlen vívmány

 

A Shoprenter vívmánya, hogy lehetőségünk van beállítani azt, hogy a termék neve és URL-je szinkronizálva legyenek. Ilyen esetben, ha megváltozik a terméknév, akkor vele együtt az URL is, és készül egy 301-es átirányítás a régi URL-ről az újra. Ez sajnos az UNAS eszköztárában nem szerepel, pedig egy rendkívül praktikus beállítás.

PPC-s szemmel is elengedhetetlen ez a beállítás, hiszen ha futó kampánynál változik az URL, akkor mindenképpen szükséges a 301-es átirányítás.

Sajnos ez a funkció még nem érhető el az UNAS-nál, viszont manuálisan van lehetőségünk szerkeszteni az URL-eket, és 301-es átirányításokat létrehozni.

 

Így duplikálható a leírások felépítése néhány gombnyomással

 

A Shoprenternél duplikált tartalom fül alatt lehetőségünk van beállítani a kategória leírások, és termék leírások felépítését. Itt találunk egy listát is minden használható elemről, így lehetőségünk van a számunkra legpraktikusabb leírást felépíteni.

Az UNAS kezelőfelületén az Automatikus SEF és META generálás menüpontot kell választanunk az azonos beállításért. Szintén külön fülön láthatjuk a termékeket és a kategóriákat.

Google eszközök hozzáadása a webshophoz

 

A Shoprenter esetében megtalálhatjuk az Analytics, a Search Conolse, az Ads, és a Tag Manager füleket is. Ezekhez van lehetőségünk a különböző címkéket, kódokat, és a tulajdonjog ellenőrző metát hozzáadni.

Az UNAS esténben, viszont már kicsit böngésznünk kell a menük között, hogy hozzá tudjuk adni a Google eszközöket. A Beálítások – Külső kapcsolatok fül alatt rejtőzik a Facebook kapcsolatok, és a Google kapcsolatok is, ahol minden fontos összeköttetést meg tudunk tenni, akár SEO, akár PPC szempontból.

 

WordPress: SEO Press vs. Yoast SEO

A WordPress esetében már kicsit nehézkesebb az alap SEO beállításokat elvégezni, és talán kicsit más szempontokra is figyelmet kell fordítanunk, mint a bérelhető webáruházak esetén. Ugyanis ehhez elsőként el kell végezni egy úgynevezett SEO plugin, azaz bővítmény telepítését. Hazánkban a legtöbben a Yoast SEO-t, illetve a SEO Presst használják a legtöbben, hiszen ez a két bővítmény az, amiben mindent megtalálunk, sőt, még ingyenes verziójuk is van.

A döntés, hogy ki melyiket választja, lényegében teljesen szubjektív, az egyéni beállítottság, ízlés kérdése. Viszont egyetlen kis apróság lehet, ami a Yoast malmára hajtja a vizet, de az is inkább csak a laikusoknak

 

Meta tagek beállításai

 

Mind a két bővítménynél teljesen egyszerűen tudjuk állítani az oldalak meta tagjait. Nincs más dolgunk, mint az Oldalaink menüre kattintani a WordPress kezelő felületén, és már látjuk is, hogy hol van kitöltve megfelelően, és hol nincs. Szerkeszteni a kiválasztott oldalra kattintva tudjuk.

Az oldalak szerkesztésénél pedig már meg is jelennek számunkra az olyan SEO szempontból fontos elemek, mint a kiemelt kép, keresőbarát URL, átirányítási lehetőség, és még sorolhatnánk.

A Yoast SEO-nak van egy bizonyos ellenőrzőlistája, amely megmutatja, hogy milyen is az oldal SEO-ja az általunk kijelölt kulcsszóhoz viszonyítva. Viszont ez csak a kezdőknek nyújthat egy biztonságos támaszt az első pár hónapban. Utána már úgy is a saját megérzés fogja vinni a projektet.

 

Sitemap generálása

 

Habár a bérelhető webáruházmotorok esetében alapvető, hogy kapunk sitemapet az oldalhoz, a WordPress-es webhelyeknél bizony nekünk kell generálni egyet. A két bővítmény pedig erre is tökéletesen alkalmas. Nincs más dolgunk, mint megkeresni a menüjükben a Sitemap lehetőséget, és máris használhatjuk azt.

A SEO Press esetében pedig lehetőségünk van arra is, hogy XML vagy éppen HTML sitemapet használjunk.

 

Google eszközök hozzáadása gyorsan és egyszerűen

 

Alapvetően A SEO Presshez a Google eszközök hozzáadása talán egy kicsit egyszerűbb, funkcionálisabb. Ugyanis itt külön van lehetőségünk arra, hogy az Analytics kódokat elhelyezzük. A Yoast esetében bizony alapoan böngészni kell a menüt, hogy rábukkanjunk a megfelelő beállításra.

 

Összegzés

 

Az UNAS és a Shoprenter esetében nagyon egyszerűen végezhetők el a különböző alap SEO beállítások. Lényegében ugyanazokat a funkciókat találhatjuk meg. egyetlen kivétellel, ami a termék neve és az URL szinkronizálás.

Hogy ki nyer? Ez egy teljesen szubjektív döntés, hiszen lényegében fej-fej mellett halad a két webáruházmotor. És természetesen nem is ez alapján választanánk azt, hogy melyik szolgáltató mellett voksolunk, ez, csak egy kis szelete lenne a tortának.

A WordPress esetében ahhoz, hogy elvégezzük az alap SEO beállításokat, telepítenünk kell egy bővítményt. Főként a Yoast SEO-t, vagy a SEO Press mellet érdemes voksolnunk. Hiszen ezekben akár az ingyenes verzióban is meg tudjuk tenni az alap SEO beállításokat. Itt is felmerülhet a kérdés, hogy melyiket is válasszuk? Nos, érdemes mind a kettőt kipróbálni, és a funkcionálisan nekünk megfelelő mellett dönteni.

 

Reszegi-Góczi Réka
SEO szakértő

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink