BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

A visszatérő vásárlók előnye - tartsuk meg a vásárlóinkat

A legolcsóbb vásárló a visszatérő vásárló. Sokat hallottuk már ezt a mondást, de nézzünk egy kicsit mögé, hogy miért is fontos ez nekünk.
 

A webáruház ismertsége

Az első és legfontosabb tényező az ismeretség. Egy elégedett vásárló tudni fogja merre keresse a webáruházunkat és ha újra szeretne vásárolni abból a termékkörből, amit mi forgalmazunk, akkor egyből minket fog választani. Kialakul egyfajta lojalitás,megbízhatóság, ami akár egy rosszabb ajánlat esetén is felénk fogja billenteni a mérleget.

 

Ajánlások

Ha a vásárlónk problémamentesen vásárolt és úgy érzi jól járt, akkor ezt az élményét valószínűleg el fogja mondani az ismeretségi körének vagy adott helyzetben ajánlani fogja a webáruházunkat. És mint tudjuk, az egyik legnagyobb befolyásolási tényező egy vásárló döntésénél az ajánlás és a jó visszajelzések.
 

Organikus elérés

Vigyük tovább picit az előző gondolatmenetet és számoljuk ki, mennyibe kerül a PPC alapú kampányok forgalmából egy vásárló. Ezt a költséget fogjuk megspórolni vagy csökkenteni azzal, amikor valószínűleg egyből beírja a Google Keresőbe vagy az url mezőbe a webáruházunk nevét a felhasználó. Ezt úgynevezett organikus vagy direkt kategóriába soroljuk, aml optimális esetben a bevételünk 30-40%-t teszi ki.

 

Mivel tudjuk elégedetté tenni a vásárlóinkat

Nagyon sok lehetőségünk van egy vásárlót megtartani, ezekből említenék párat a teljesség igénye nélkül.

  • Fontos a jó ügyfélszolgálat, ha bármi probléma vagy kérdés merülne fel, rögtön kapjon választ rá.
  • Építsünk fel egy hűségprogramot, azoknak akik újravásárolnak nálunk.
  • Válasszunk komplikációmentes szállítmányozó céget.
  • És még sok apró dolog, érdemes utána olvasni bővebben a témának.

 

Visszatérő vásárlók aránya (Repeat Customer Rate)

A végén pedig mutatok egy technikát amivel meg tudod nézni a saját webáruházad teljesítményét ebből a szempontból. A visszatérő vásárlóid számát el kell osztani az összes vásárlód számával majd ezt felszorozni 100-al. Ez egy százalékos arányt fog mutatni, ami feltehetőleg 10-40% között fog mozogni. Alex Schultz szerint, ha 20-30% közötti ez a számod, akkor az egy jó eredménynek számít. Ha 50%-hoz közelít, akkor nyugodtan költhetsz több pénzt marketingre, viszont a 25% alatti, akkor kiemelt figyelmet kell fordítanod a korábbi vásárlóid visszakövetésére.

 

Ezt érdemes kiszámolni és átgondolni az eddigi marketing stratégiádat a fenti logika mentén.

 

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink