BlogCikkeinkből


Szerző: Papp Zsuzsanna

A TikTok a világ legsikeresebb marketing platformjává vált

Abban mind egyet érthetünk, hogy mára a Tiktok vezető szerepet tölt be a social media világában, a Facebook és az Instagram mellett. Tartsd a lépést, hogy vállalkozásod tovább fejlődhessen! Lépj be a Tiktok világába! Ebben a cikkben elárulom, miért éri meg megjelenned ezen a platformon, hogyan is segít majd profitod, ismertséged és sikerességed növelésében!

 

Tiktok alapja

A TikTok a rövid, maximum három perces videók feltöltésén alapszik, mivel ebben a rohanó világban szinte elvárás, hogy olyat alkossanak, ami rövid időn belül felkelti az érdeklődésüket és megmarad az emlékezetükben. Pontosan ezért van az, hogy bár az idei évtől már három perces videókat is fel lehet tölteni, többségében a videók hossza 5 és 35 másodperc közé esnek a statisztikák szerint. Valljuk be őszintén, nem csak a gyerekek, a felnőttek is nehezen koncentrálnak számukra érdektelen dolgokra huzamosabb ideig, azonban néhány másodperc megtekintése szinte bárkinek belefér.

A TikTok olyan egyedi algoritmust alkalmaz, amely minden videónak egyenló esélyt ad, hiszen függetlenül a tartalomgyártó népszerűségétől, érdeklődési kör alapján dobálja fel a videókat a fogyasztóknak. Így, mint kezdő tartalomgyártó a Tiktok-on nagyobb eséllyel indulsz, mint más közösségi platformokon, ez pedig egy olyan lehetőség, amit Te sem szeretnél kihagyni.

 

Hihetetlen sebességgel növekszik a TikTok felhasználók száma

Manapság a TikTok az egyik legmegfelelőbb platform a brand építésre, hiszen nem csak a Z, illetve az Alfa generáció aktív felhasználója a platformnak, hanem 2022-ben már elérte azt, hogy a felnőttek és az idősebb korosztály is aktívan jelen vannak rajta. Érdekesség, ha egy vállalkozásnak mégis a Z generáció lenne a célközönsége, ma már 40%-uk kizárólag TikTok-ot használ, Instagramon és Facebookon már nem található meg ezen generáció többsége.

Abban mind egyet érthetünk, hogy mára a Tiktok vezető szerepet tölt be a social media világában, a Facebook és az Instagram mellett. Tartsd a lépést, hogy vállalkozásod tovább fejlődhessen! Lépj be a Tiktok világába! Ebben a cikkben elárulom, miért éri meg megjelenned ezen a platformon, hogyan is segít majd profitod, ismertséged és sikerességed növelésében!

A fenti adatok alapján nem nehéz kitalálni, melyik app kapta a legtöbbet letöltött címet 2022-ben, határozottan a TikTok. Sem a Facebook, sem az Instagram nem tudta megelőzni az App Store-ban ezt a hihetetlen sebességgel feltörekvő platformot.

 

A rövid videók készítése a jövő

Egyértelműen látszik, hogy az online marketing világában a videós tartalmak kerültek előtérbe. Valljuk be az emberek manapság lusták olvasni, inkább podcast-et hallgatnak és videókat néznek. Egy rövid videóval sokkal több információt át lehet adni az embereknek, mint egy képpel egy kevés szöveg kíséretében, így egy rövid videóval egyszerűbb értékesíteni egy adott terméket vagy szolgáltatást. Egy videós tartalom sokkal személyesebb, mivel emberek szerepelnek és beszélnek közben, éppen ezért sokkal közelebb kerülsz a célközönségedhez, személyessé válik a kommunikáció, így nem csak egyszeri, de visszatérő vásárlókat is generálhatsz. Mivel a piac folyamatosan telítődik, így érdemes ebbe minél előbb belevágni!

 

A felhasználók miközben a TikTok alkalmazást használják egyfajta felfedező gondolkodásban vannak, éppen ezért statisztikák szerint 68%-uk jobban emlékszik a márkára egy videó keretében, főleg, ha egy olyan dal szól alatta, amit a legtöbben kedvelnek. Cél az, hogy a leendő vásárlók közel kerüljenek a márkádhoz, ezért fontos, hogy hiteles legyél. Érdekessé teheted a márkád, ha mesélsz róla, hogyan alakult, mik a céljaid, majd ezután kezdődhet meg a termékedről, szolgáltatásodról való információ átadás. Mivel egy TikTok videót egy mozdulattal tovább lehet görgetni, ezért az első néhány másodpercben rá kell térni a lényegre, hogy felkeltsd a közönséged figyelmét.

 

Fontos tudni, hogy az emberek nem szeretik a hirdetéseket, viszont vásárolni imádnak, éppen ezért úgy kell egy videót összeállítani, hogy az ne hirdetésnek tűnjön, hanem egy rövid videóban mutasd be terméked vagy szolgáltatásod előnyös tulajdonságait, tegyél fel kérdéseket, hogy az embereket elgondolkoztasd, miközben meggyőzi saját magát, hogy igen a te termékedre vagy szolgáltatásodra van szüksége.

Miért érdemes megjelenítened céged a Tiktokon?

A TikTok nem egy jött ment alkalmazás, ugyanannyira maradandó, mint a Facebook vagy Instagram! Céged jelen van ezen a két platformod? Itt az ideje, hogy tartsd a lépést a mai trendekkel és jelen légy te is ezen a rohamosan feltörekvő felületen! Növeld márka ismertséged és bevételed a TikTok adta lehetőségekkel!

 

Papp Zsuzsanna
PPC MANAGER

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink