BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

A két legfontosabb PPC kampány webshopoknak

Sok eszközhöz nyúlhatunk, ha egy webshopot hirdetni szeretnénk, viszont van két kampánytípus, amivel biztosan nem tudunk mellé lőni és magas megtérüléssel fog futni. Általánosságban is elmondható, hogy a bevétel 70-80%-át tudják termelni.

 

Google Shopping

A Google Shopping 2019 őszén jelent meg Magyarországon, amivel alapjaiban változtatta meg a hazai E-kereskedelem piacát. A Google Kereső amúgy is nagyon elterjedt itthon, ez lett továbbfejlesztve termékmegjelenési lehetőségekkel. 

A kereséseknél a legfelső sorban, vagy jobb oldalt jelennek meg a termékek, képpel és árral. Emellett egy külön “fület” is kapott a Google-n belül - Vásárlás - címszóval, ahol szűrni lehet a termékeket.

 

Működése

A hirdetések egy úgynevezett termékfeeden keresztül kapnak információt, ami a webshopon szereplő termékek tételes listája minden paraméterükkel (bővebben: https://www.facebook.com/netmarketing.hu/posts/1643670789176200). Ez azért nagy szó, mert az összes termék szerepelni tud a hirdetésekben az adott kereséseknél. 

Ha a potenciális vásárló beüti a keresési kifejezést, a Google lefuttatja a keresést a termék nevében, leírásában és megjeleníti a hirdetéseket (a licitálást és egyéb tényezőket most kihagytam az egyszerűség kedvéért).

A keresési találatok mellett tartalmaz Display-t és remarketinget is, amiket az algoritmus figyel és optimalizál.

 

Előnyei

  1. Vizuálisan is megjelenik, azaz a vásárló rögtön látja a terméket, nem csak miután átment az oldalra.

  2. Minden termékre kiterjedő.

  3. Legfelül jelenik meg a kereséseknél.

  4. A Vásárlás fülön van szűrési lehetőség is.

 

Facebook Katalógus

A Facebook katalógus hasonlóan a Shoppinghoz, vizuális megjelenést biztosít a termékeinknek a Közösségi hálón. Termékfeedből dolgozik és egymás mellett jeleníti meg a termékeket, lapozható módon. A “klasszikus” Facebook hirdetésekhez hasonlóan szöveget lehet elé írni, ami alatt sorakoznak a termékeink.

 

Működése

Szintúgy termékfeedből dolgozik, amit akár szegmentálni is lehet egy-egy kampányhoz. Célzásai érdeklődési és egyéb demográfiai jellemzőkkel vehetőek igénybe. Fontos része a dinamikus remarketing, ahol a felhasználó által megtekintett termékek jellenek meg számára.

 

Előnyei

  1. Újabb megjelenési platform a termékeknek

  2. Dinamikus remarketing - azaz célzott visszakövetés

  3. Célzási lehetőségek

  4. Szegmentálási lehetőségek

  5. Brandépítési lehetőségek

 

 

Összesítve

Termékre szabott hirdetések és magas megtérülési lehetőségekkel rendelkeznek ezek a kampánytípusok. Ha webáruházad van ezekkel kezdd mindenképp!

 

Németh Marcell

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink