BlogCikkeinkből


Szerző: Góczi Réka

A Google új algoritmus frissítése: Hasznos tartalom

A Google 2022-es évben is több átfogó algoritmus frissítést lefuttatott, amely hatással volt a keresőben elfoglalt pozíciókra. A legújabb frissítést augusztus 25-én indították el, és a közzétett információk alapján 2 hétig fog tartani. A frissítés fókuszában pedig a hasznos tartalom áll, amely lényegében egy nagyon régi elvre épül.

Az alábbi cikkben a Google helpful content update részleteit vesszük át, és nézünk néhány praktikát a hibák elkerülésére.

 

2022-es Google algoritmusfrissítés 

A Google alapvetően mindig arra törekszik, hogy az embereket jobban megismertesse a hasznos információkkal. Éppen ezért kap fontos szerepet az algoritmus frissítés is. Habár minden egyes nap végbemegy egy frissítés, ezek nagyobb, észrevehető pozíció mozgásokat nem okoznak.

Évente akár több alkalommal azonban van a helyezésekre is kiható algoritmus frissítés, amelyet a Google minden esetben bejelent, és hasznos információkkal is látják el a SEO szakmát a frissítés részleteit illetően. Azt tudjuk, hogy az információkat azonban nem osztogatják két kézzel, ezért is kezd el a szakma minden frissítésnél alapos kutatást végezni. 

 

Az előző algoritmus frissítést nem is olyan régen, május végén zúdította rá a Google a SEO szakmára, amelynek hatására nagyobb pozíció ingadozások voltak. Itt az volt megfigyelhető, hogy a Google a videós tartalmak pozícióját előrébb sorolta, illetve főként a nagy általános, mindent áruló oldalak vesztettek a pozíciójukból. Ekkor a legtöbben a szakmából arra tippeltek, hogy a pozíciók javítása és megtartása érdekében az oldalak tartalmára kell helyezni a hangsúlyt. Ez a tipp pedig nyerőnek bizonyult!

Hiszen a mostani algoritmus frissítés éppen a tartalomra, méghozzá a hasznos tartalomra koncentrál. Hogy ez mit is jelent? 

 

Hasznos tartalom, avagy a tökéletes content

Kezdő SEO-sokban még gyakran merül fel a kérdés, hogy mit is jelenthet a hasznos, vagy éppen egyedi tartalom. A Google-tól most abban kaptunk egy kis segítséget, hogy ezt meghatározhassuk.

A mostani algoritmus frissítés célja, hogy kiszűrje azokat a tartalmakat, amelyeket direkt a keresőmotoroknak készítettek. Azaz sokszor teljesen magyartalanok a szövegek, nyelvtanilag helytelenek, és erőteljes benne a link-, és kulcsszóhalmozás.

A régi motorosok pedig jól tudják, hogy ez a SEO-ban már egy ősi, és mindig hangsúlyozott elv, hogy az egyedi, hasznos tartalomnál az One-Page esetében nem is nagyon lehet jobb technikánk.

Ezzel szemben még mindig rengetegen döntenek a keresőmotorok „megtévesztése” mellett, amivel sokat kockáztatnak. Ahogy ez az újabb frissítésnél sem lesz másképp.

 

Mindezek alapján pedig kijelenthetjük, hogy a hasznos tartalom alatt a Google a felhasználóknak kreált tartalmakat érti. Jól megfogalmazott, érthető szövegeket. Természetesen itt is fontos szerepet játszanak olyan tényezők, mint a kulcsszavak, vagy éppen a belső és külső linkek, viszont közel sem mindegy, hogy milyen mennyiségben.


 

Hogyan kerüljük el a Google „manipulálására” használt tartalmakat?

Akik nincsenek tisztában azzal, hogy milyen tartalmakat is büntet a Google a keresőmotorok manipulálása miatt, azok bizony könnyedén belefuthatnak egy-egy hibába. Éppen ezért fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy milyen örökérvényű szabályok vannak. Az új algoritmus frissítés esetén pedig ismét felhívták a figyelmünket arra, hogy miért is kerülhetünk a sarokba. 

 

Elsődleges szabály, hogy soha még csak bele se fogjunk olyan tartalmak gyártásába, amelyek kizárólag a keresőmotoroknak szólnak. Hiszen a Google könnyedén ki tudja szűrni, hogy nem a keresők informálására szánjuk a szöveget, pusztán arra, hogy előrébb jussunk a rangsorban.

A második legfontosabb szem előtt tartandó a tartalom esetén az, hogy a másolás tilos! Ezt ugyanis könnyedén duplikált tartalomnak veheti a Google, és büntetheti érte a webhelyet. Természetesen, lehet használni forrásokat, akár a link elhelyezésével is, ilyenkor azonban mindig arra kell törekedni, hogy értékes információkkal egészítsük ki a szöveget.

Hibafaktornak számíthat még az is, ha a tartalom nem szolgál elegendő információval, azonban ígéretet tesz arra, hogy választ nyújt néhány kérdésre.

 

A Google tanácsai az új algoritmus frissítéshez

A Google kiadott közleményében kapunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy mi is számít hasznos tartalomnak. Ezzel pedig akár azonnal is érdemes elkezdeni foglalkozni, hiszen ez nem egy időszakos frissítés.

Nos, a Google ezeket a pontokat veszi figyelembe ahhoz, hogy megbizonyosodjon egy webhely hasznos tartalommal rendelkezik e, vagy sem.  

  1. A webhelyednek rendelkeznie kell meglévő, vagy célközönséggel, akik hasznosnak találják az ott közzétett tartalmakat.
  2. A tartalmaknak tükröznie kell a szakértelmet, és a mélyreható tudást (például olyan szakértelem, amely egy termék vagy szolgáltatás tényleges használatából fakad).
  3. A webhelynek rendelkezni kell elsődleges fókusszal, céllal.
  4. Akkor mondhatjuk a tartalomra, hogy hasznos, ha valaki az elolvasása után úgy érzi, eleget tanult ahhoz, hogy elérje a célját.
  5. A tartalom elolvasása után a felhasználók úgy érzik, hogy kiemelkedő élményben volt részük.
  6. A tartalom megalkotása során szem előtt tartja az alapvető frissítésekre, és a termékértékelésekre vonatkozó útmutatókat.

Összegezve

A 2022-es hasznos tartalom algoritmus frissítés célja, hogy kiszűrje az olyan webhelyeket, amelyek kizárólag a keresőmotorok megtévesztésére hoznak létre tartalmakat. Ezzel szemben pedig az értékes tartalmakkal rendelkező webhelyeknek most lesz lehetőségük előrejutni a keresőben. Ez pedig az elkövetkezendő hónapokban nagyban átrendezheti a találati listákat.

Egy kis segítséggel viszont pontos információkat kaptunk arra vonatkozóan, hogy mit is jelent a hasznos tartalom, és mi az, amit manipulálásnak vesz a keresőmotor.

A stratégia pedig rendkívül egyszerű: a célközönségünknek gyártsuk a tartalmat, amivel gazdagodhatnak, és hasznos információkhoz juthatnak.

 

GÓCZI RÉKA
SEO SZAKÉRTŐ

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink