BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

A Facebook-posztolás titkai – mi kerüljön a hírfolyamba?

Az újdonság vonzza a felhasználókat. Ez mindenre érvényes.

Legyen az egy hentes pult, ruhabolt vagy egy Facebook oldal. Ha mindig ugyanaz a kínálat, megnézzük egyszer, kétszer, aztán soha többet. Egyszerűen nincs miért nézelődni, ha nincs változás. Ezért fontos, hogy oldalunkon mindig legyen valami újdonság. Sok vállalkozás, főleg a legkisebbek több kifogást is találnak a „poszttalanságra”. Ilyen a „nincs időm, nincs kedvem, mit írhatnék, kit érdekel”-típusú kérdések, amelyek feltevésével tulajdonképpen a kreatív munka befejezettnek van tekintve.

 

Szóval, gondolkodjunk. Mi az, ami miatt látogatják az oldalunkat? Mi tetszik a felhasználóknak? Mi taszítja őket? Tudnak velünk kommunikálni? Mit posztoljunk? Sok kérdés felmerül saját oldalunk kapcsán. Egyértelmű válasz nincs. Ami általánosan elmondható, hogy próbáljuk betartani a 70-20-10%-os szabályt. Ebben a

bullet_colored_470%: a célközönségünknek szánt tartalom. Olyan pozitív (ez fontos, mert a Facebook alapvetően vidám hely) posztok, amelyek lájkolhatók, kommentálhatók, oszthatók. Mindenki szívesebben oszt meg vidám, lehetőleg képpel, videóval felturbózott tartalmat, mint sima szövegeset (főleg, ha az negatív hangulatú).

bullet_colored_420%: mások által előállított tartalom. Nem kell mindig egyedinek lenni. Időt és energiát takaríthatunk meg egy-egy értékes, mások által létrehozott poszt/kép/videó megosztásával. Időnként iktassunk be egy idézetet, motiváló, inspiráló összeállítást. Ha pedig találunk olyat, amely rólunk szól, sose hagyjuk ki!

bullet_colored_410%: hirdetés. Ennyi és nem több. Ha tisztességesen tartjuk magunkat az előzőekben leírtakhoz, akkor 90%-ban releváns tartalmat közvetítünk, így megbocsáthatóvá válik ez a 10%-nyi promóció. Főleg, ha még a hirdetésben valami igazán exkluzív kedvezményt ajánlunk.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink