BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Új Facebook app

A Facebook Instant Articles funkciója lehetővé teszi, hogy a közösségi oldallal partnerségre lépő újságok és hírportálok cikkei közvetlenül a mobilapplikáció hírfolyamában jelenjenek meg, elkerülve a böngészők megnyitásával járó várakozást – írja az Origo. 

A fejlesztésre azért van szükség, mert a Facebook tapasztalatai szerint a felhasználók legtöbbször cikkeket osztanak meg a hírfolyamban, amelyek betöltési ideje akár 8 másodperc is lehet. Hasonló kényelmi funkciók vonatkoznak a hírekben levő képekre és videókra is: a képeket automatikusan lehet nagyítani, nem kell várni a másik funkcióval történő beolvasásra – és nagyításra.

 

Hogy miért jó ez az újságoknak, ha ezáltal kattintásoktól esnek el saját oldalaikon? Mert reklámot, hirdetést is tehetnek a Facebook hírfolyamába, ami szintén elképesztően egyszerűen jelenik meg. „Amennyiben a Facebook saját reklámjai jelennek meg az említett anyagban, akkor az abból befolyó összeg 70 százaléka üti a cikk szellemi tulajdonát birtokló vállalat markát” – áll az írásban.

 

Az új app egyelőre még tesztelés alatt van az Egyesült Államokban. Még csak iPhone-on elérhető és a New York Times, a National Geographic, a BuzzFeed és az NBC News olvasható az új funkció segítségével. A tapasztalatok alapján döntik majd el, mikor és mire fejlesztik tovább az alkalmazást.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink