BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Most megmutatom Nektek, hogy milyen jellegű munkaerőt tudunk elérni Facebook-on. Mikor munkaerőt keresünk, el kell döntenünk, hogy kiket célzunk: azokat, akiknek nincsen jelenleg munkájuk és keresnek, vagy azokat, akik most dolgoznak valahol, de szeretnénk elcsábítani őket?

Azt gondolom, hogy kifejezetten munkanélkülieknek célozni hirdetéseinket öngyilkosság a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben. Gondoljunk csak bele: az ingyenes újságok állás rovatát, vagy a népszerű állásportálokat többnyire azok olvassák, akik szeretnének dolgozni, nem a munkanélküli életre  rendezkednek be. Olyan emberek is forgathatják ezeket a lapokat, akiknek ugyan van állásuk, de nincsenek megelégedve a jelenlegi munkahelyükkel.

(Amennyiben fordított helyzetet érzékeltek, azaz Nálatok nagy a fluktuáció, akkor itt az ideje változtatni ezen, és megismerkedni az Employer Branding-gel, itt találsz róla infót: Az employer branding szerepe a vállalati életben)

Facebook-on nagyon kevés olyan pozíciót tudnak mondani, amikre ne tudnánk megfelelően célozni. Nagyon szuper célzási lehetőségeink vannak, melyekből írok is nektek néhányat:

  • nyelv alapján (kínai, orosz, dán stb. nyelven beszélők)
  • lakhely alapján
  • kor alapján (célozhatunk konkrétan olyan korosztálynak, aki nekünk a lehető legideálisabb úgy, hogy nem írjuk bele a hirdetéseinkben, hogy 25-35 éves nők jelentkezését várjuk)
  • eddigi munkahelyük ágazata alapján
  • érdeklődési körük alapján
  • célozhatunk saját like-olóinkra is. (ők már ismernek bennünket)
  • hasonmás célközönségek (meglévő adatbázisunk alapján válogattatunk le a Facebook-kal hasonló érdeklődési körű embereket)
  • remarketing (visszatérő/ismétlődő hirdetések)

Talán egyedül a felsővezetőket nehéz megcélozni, de erre is van javaslatom.

Nekem egyből a LinkedIn jut az eszembe, ahol zseniálisan lehet célozni és keresni ilyen jellegű pozíciókra embereket. Egyik megoldás, hogy hirdetünk a megadott ismérvek alapján meghatározott célközöségünknek. Ez a drágább verzió. (Nagyjából 3-6 euró között van egy kattintás jelenleg)

Másik verzió pedig az, amikor kiszemelünk jelölteket és direktbe megkeressük őket. (Ne érezze senki tolakodásnak, LinkedIn-en ez bevált módszer, nem minősül tolakodásnak, mint például Facebook-on.)

Ha Cégednek is szüksége van Employer Branding-re (céges image építésre, hogy könnyebben találj munkaerőt), akkor örömmel áll ügynökségünk a rendelkezésedre!

Sikeres Employer Branding növelést és álláshirdetést kívánok mindenkinek!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink