BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Facebook Canvas – legyen a mobil a vászon!

Új funkcióval bővült a Facebook reklámkezelő felülete.

A hirdetéseket csak a közösségi oldal mobil alkalmazását használók láthatják. Ezek a hagyományos reklámokhoz hasonlóan jelennek meg hírfolyamunkban azzal a különbséggel, ha rájuk kattintunk, megnyílnak, és elfoglalják telefonunk teljes kijelzőjét. Így kedvünkre böngészhetünk a hirdetésen belül.

 

A canvas típusú hirdetések 6 funkcióval rendelkeznek. Ezek a gomb, ami 30 karakter hosszúságú szöveget tartalmazhatnak; a karusszel, ahol több képet is elhelyezhetünk (akár tízet!) és mind önálló linkkel rendelkezhet. A kép, amely lehet képernyő szélességű, olyan, ami kattintásra megnő, vagy akár szélesebb is lehet, mint a képernyő. Így a telefon billegetésével tudjuk megnézni a kilógó részeket. Van a szöveges blokk, ami 500 karaktert tartalmazhat; a videó, ahol szintén működik billegetős funkció; illetve a terméksorozat, amely maximum 40 darab terméket tartalmazhat, melyek közül a felhasználóhoz legjobban illő termékeket hozza be a rendszer.

Akár mobil weboldalként is értelmezhetjük ezt az új funkciót, gyorsabban betölt, mint a landing page, mivel telefonokra lett optimalizálva. Egy jól felépített canvas tájékoztathatja a látogatót arról, milyen termékek találhatók a landing pagen. Ahhoz viszont, hogy canvas hirdetésünk sikeres legyen, nagyon jól fel kell építenünk, teljesen kiaknázva a lehetőségeket.

 

Vajon mennyi időbe telik majd, hogy az emberek elfogadják az új reklámozási formát? Valószínűleg nem sokba, tekintve, milyen hamar alkalmazkodtunk a Facebookhoz is. A közösségi oldal mérőszámai szerint az emberek 53%-a több mint a felét megtekintette az ilyen hirdetéseknek. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 31 másodpercet töltöttek a reklámmal. A kulcs ezekhez a hirdetésekhez, hogy a Facebook üzemeltetőinek szigorúnak kell lennie a reklámok engedélyezésénél, mivel egy rossz vagy közepes minőségű canvas eljátszhatja az emberek bizalmát.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink