BlogCikkeinkből


Szerző: Németh Marcell

A hirdetések helyezése

Sokszor megkapjuk azt a kérdést ügyfelektől, hogy “Miért nem látom a hirdetésemet?” vagy “Miért nincs az első helyen?”. A kérdés jogos, mégse egyszerű rá válaszolni, de pár bekezdésben szeretném körülírni ezt a témakört.
 

Az aukció

A legfontosabb megérteni azt, hogy ez nem egy állandó rendszer. Folyamatosan változik, azaz minden egyes lefuttatott Google keresésnél lezajlik egy hirdetésaukció. Ez az aukció dönti el, hogy egy hirdetés megjelenik-e és ha igen, akkor mely pozícióban kerül. A folyamat során megnézi a kulcsszavak egyezését, a területi és egyéb beállításokat, majd egy hirdetési rangsort alakít ki közöttük.
 

A hirdetési rangsor

A fentebb említett paraméterek közül a hirdetési rangsor ami a legfontosabb, gyakorlatilag mindenki azért küzd, hogy ebben minél előrébb kerüljön. Több részből tevődik össze, ezek közül a legfontosabbakat összefoglalom:

  1. Az ajánlat - a maximálisan beállított költség 1 kattintásért.
  2. A hirdetés és céloldal minősége - ennek a kettőnek a relevanciája a kereső számára. A Google Ads fiókban van egy külön mutatója, a minőségi mutató.
  3. A küszöbértékek - többféle szempontból kialakított küszöbértékek, amiket meg kell ugrani. (ezt hosszabban kifejtve a Google súgójában találhatod meg)
  4. Keresési kontextus - itt figyelmbe van véve a kereső földrajzi helye, a felhasznált eszköze ( asztali vagy mobil), időpontja, a keresési kifejezések jellege, a többi hirdetés és a felhasználó egyéb tulajdonságai.

Szépen kirajzolódik, hogy mennyi összetevő és paraméter fut le a másodperc tört része alatt. Minden újabb keresés egy újabb aukció, folyamatosan változó paraméterekkel dolgozik az algoritmus, így semmi sem állandó.
 

Gyakorlati példa

De akkor lássuk a kezdő kérdésre mi a gyakorlati válaszunk. Egy hirdetés vagy vállalkozás sem tud 100%-ban az első helyen megjelenni, sőt sok esetben meg sem jelenik. Hüvelykujj szabálynak én a 70-80%-os keresési megjelenési arányt szoktam mondani célnak, de a legtöbbször egy telítettebb piacon, ahol a kattintásonkénti költségek magasak, egyszerűen nem éri meg megtérülés szempontjából ezt megugrani.

Továbbá, ha egy ügyfél sokszor rákeres a saját kulcsszavaira, majd nem kattintja le, akkor az algoritmus azt fogja érzékelni, hogy nem érdekli az a hirdetés, így a következő alkalommal már nem azt jelenít meg neki hanem egy másikat hátha az jobb lesz. Ne feledjük, a Google célja a sikeres hirdetések, minél több vállalkozás sikeres benne, annál többet és többen fognak költeni.
 

A hirdetési pozíciók ellenőrzése

Mindezek okán felesleges naponta ellenőrizni, hogy a saját hirdetésünk hányadik pozícióban van, mert ezzel leginkább kontraproduktívvá válunk. Ehelyett érdemes megnézni a keresési megjelenési arányokat és azok első oldalon vagy első helyen való megjelenésének százalékos arányát.

 

Németh Marcell
Online marketing specialista

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink